Herkes, o kadar para sayıp edindiği aracının ilk günkü gibi olmasını temenni eder. Bu yüzden bir çok kişi ciddi masraflar yapmaktadır. Bugün otomobil bakımlarından kaporta kısmı ile ilgili önemli gördüğümüz bir konuya dikkat çekmek istiyoruz. Bu konu, otomobillerde görülen ve onu yavaş yavaş çürümeye, bozulmaya ve işlevselliğini kaybetmesine neden olan paslanma ve çürüme tehlikesidir.
Otomobil üreticileri genel olarak çamur, atmosferdeki zararlı atıklar ve çevre kirliliği nedeniyle ortaya çıkan paslanmaları garanti kapsamı dışında tutmaktadırlar. Yani doğrudan müşteri kusurludur. Çünkü üreticiler bunu müşterinin ihmali olarak görürler ve aslında haklıdırlar. Bu yüzden yeni araç aldığınızda yapmanız gereken şeylerden biri de pas önleyici tedbirler almaktır. Örneğin otomobilinizin alt tarafında yer alan sac sürekli kontrol edilmeli, yalıtımına bakılmalıdır. Eğer yalıtımın kabarmış olduğu görülürse bu sizin için ilk ciddi uyarı niteliği taşımaktadır.
Pas önlemek için en azından aşağıdaki tedbirleri almanız faydanıza olacaktır.
1. Otomobilinizdeki su tahliyesi için bırakılmış olan kanalların daima açık kalmasına özen gösteriniz. Çünkü otomobillerde yapılan bazı oynamalarda bu kanallar bilerek veya bilmeyerek kapatılmakta ve paslanmaya neden olmaktadır.
2. Otomobilinizin alt kısmını belirli aralıklarla yıkatınız. Çamur ve toz paslanmaya sebep olabilir. Araçlarında insanlar gibi duş almaya ihtiyacı vardır.
3. Otomobilinizi yıkadıktan veya yıkattıktan sonra kapı altlarının, çamurluk kenarlarının ve içlerinin, bagaj oluklarının, marş profillerinin içleri ile motor kısmının taşıyıcı sistem profil içleri ile kapı direkleri gibi çabuk pas tutabilecek yerlerin iyice temizlendiğinden ve özellikle kurulandığından emin olunuz.
4. Otomobilinizin kaporta kısmında bir şekilde oluşmuş olan vuruk izleri ve çizikleri küçük rötuşlar ile kapatınız. Yırtık ve çiziklerden giren her türlü zararlı sıvı ve gaz çürümeye neden olur ve hızlandırır.
5. Aracınızı mümkün olduğu ölçüde fırça değil de sünger ile yıkayınız. Bu şekilde oluşabilecek küçük çiziklerin önüne geçmiş olursunuz. Çünkü fırça boya üzerinde bizim göremediğimiz küçük yaralar açmaktadır.
Yukarıda sayılan tedbirleri aldığınız takdirde aracınızı daha uzun süre yeniymiş gibi kullanabilir, aracınızı satarken kendinizi de sıkıntıya sokmamış olursunuz.
Otomobilinizin özellikle bagaj, yürüyen aksam ve kapıların iç yüzeyleri gibi alanlarında görülmesi muhtemel paslanma ve çürüme sorunlarında, toprak, toz ve nem ilk sebepler arasında sıralanmaktadır. Aslında her otomobil bu durumlara maruz kalır fakat paslanma ve çürümeye sebep olan şey bu maruz kalma değil, maruz kaldıktan sonra olumsuz etkilerden korunma yollarını bilmemek veya uygulamamaktır.
Otomobil üreticileri genel olarak çamur, atmosferdeki zararlı atıklar ve çevre kirliliği nedeniyle ortaya çıkan paslanmaları garanti kapsamı dışında tutmaktadırlar. Yani doğrudan müşteri kusurludur. Çünkü üreticiler bunu müşterinin ihmali olarak görürler ve aslında haklıdırlar. Bu yüzden yeni araç aldığınızda yapmanız gereken şeylerden biri de pas önleyici tedbirler almaktır. Örneğin otomobilinizin alt tarafında yer alan sac sürekli kontrol edilmeli, yalıtımına bakılmalıdır. Eğer yalıtımın kabarmış olduğu görülürse bu sizin için ilk ciddi uyarı niteliği taşımaktadır.
Pas önlemek için en azından aşağıdaki tedbirleri almanız faydanıza olacaktır.
1. Otomobilinizdeki su tahliyesi için bırakılmış olan kanalların daima açık kalmasına özen gösteriniz. Çünkü otomobillerde yapılan bazı oynamalarda bu kanallar bilerek veya bilmeyerek kapatılmakta ve paslanmaya neden olmaktadır.
2. Otomobilinizin alt kısmını belirli aralıklarla yıkatınız. Çamur ve toz paslanmaya sebep olabilir. Araçlarında insanlar gibi duş almaya ihtiyacı vardır.
3. Otomobilinizi yıkadıktan veya yıkattıktan sonra kapı altlarının, çamurluk kenarlarının ve içlerinin, bagaj oluklarının, marş profillerinin içleri ile motor kısmının taşıyıcı sistem profil içleri ile kapı direkleri gibi çabuk pas tutabilecek yerlerin iyice temizlendiğinden ve özellikle kurulandığından emin olunuz.
4. Otomobilinizin kaporta kısmında bir şekilde oluşmuş olan vuruk izleri ve çizikleri küçük rötuşlar ile kapatınız. Yırtık ve çiziklerden giren her türlü zararlı sıvı ve gaz çürümeye neden olur ve hızlandırır.
5. Aracınızı mümkün olduğu ölçüde fırça değil de sünger ile yıkayınız. Bu şekilde oluşabilecek küçük çiziklerin önüne geçmiş olursunuz. Çünkü fırça boya üzerinde bizim göremediğimiz küçük yaralar açmaktadır.
Yukarıda sayılan tedbirleri aldığınız takdirde aracınızı daha uzun süre yeniymiş gibi kullanabilir, aracınızı satarken kendinizi de sıkıntıya sokmamış olursunuz.