Kış lastiği kullananların karşılaştığı önemli sorunlardan biri de bu lastikleri yaz aylarında muhafaza edecek bir yer bulmaktır. Çünkü bir çok kişinin evinde bu imkanlar bulunmamaktadır. Öncelikle aslında mümkünse yapılması gereken ilk şey şudur: Satıcı firmaların çoğunun yedek lastikleri koruyacak bir deposu bulunmakta ve bu depolarda kışlık ve yazlık lastikleri ücret karşılığında buralarda barındırmaktadırlar. Ekonomik imkanlar yerindeyse saklamak için en iyi yol budur. Eğer şehir değiştirmek vs. gibi durumlar olursa da herhangi bir lastik deposu olan firma bulup onunla da anlaşmanız mümkün. Bu en iyi tercih çünkü lastikleriniz için daha iyi başka ortamlar bulmak oldukça zor.
Ancak yine de ben kendi lastiğimi kendime ait bir depoda saklarım diyorsanız bilmeniz gereken bir kaç husus var. Burada önemine binaen kış lastiklerinden özellikle bahsedeceğiz.
1. Kış lastikleri her yerde her türlü sıcak ve soğukta durur diyorsanız, yanılıyorsunuz. Zira bu lastikler 15 - 20 derecelik sıcaklıklarda saklanmalı. Bunun için Türkiye'deki iklim şartları göz önüne alındığında üstü örtülü olsa da açık bir alanda bu lastikleri saklayamazsınız. Zira yaz aylarında ülkenin hemen her yerinde 30-40 dereceye kadar sıcaklıklar görülebilmektedir.
2. Kış lastikleri asla doğrudan güneş ışığı ile temas etmemeli. Sürekli güneş ışığına maruz kalmaları bu lastiklerin belli bir zamandan sonra özellikle dudak kısımlarının deforme olmasına sebep olur.
3. Kuru ve serin bir yerde saklanmasına özen göstermeli. Nemden uzak tutulmalıdır. Lastikler saklanırken ıslak olmamasına, su damlatan veya sızdıran mekanların kullanılmamasına özen gösterilmelidir.
4. Lastikler mümkünse naylon bir torbaya iyice sarılmalı ve soba, kalorifer, fırın gibi ısı kaynaklarından uzak tutulmalı. Bu da aynı şekilde lastiklerin dış yapısında bozulmalara sebep olabilir.
Ülkemizde kış lastikleri genelde jantlarından ayrılmış olarak depolanırken bazen de jantlarla birlikte depolanabilir. Jantlarla birlikte kullananların ayrıca yaz lastikleri için başka jantlara ihtiyaç duyduklarını hatırlatalım.
Lastikler jantlarla birlikte depolanmak isteniyorsa öncelikle yatay olarak ve üst üste konumlandırılmalı, Jantsız olarak depolanacağı zaman ise dikey pozisyonda yan yana depolanmalıdır. Ancak dikey pozisyonda sürekli aynı şekilde kalması da zamanla deforme olmasına yol açacağı için zaman zaman lastikler belirli açılarla (örneğin 90 derecelik) yönünün çevrilmesi uygun olacaktır.
Ancak yine de ben kendi lastiğimi kendime ait bir depoda saklarım diyorsanız bilmeniz gereken bir kaç husus var. Burada önemine binaen kış lastiklerinden özellikle bahsedeceğiz.
1. Kış lastikleri her yerde her türlü sıcak ve soğukta durur diyorsanız, yanılıyorsunuz. Zira bu lastikler 15 - 20 derecelik sıcaklıklarda saklanmalı. Bunun için Türkiye'deki iklim şartları göz önüne alındığında üstü örtülü olsa da açık bir alanda bu lastikleri saklayamazsınız. Zira yaz aylarında ülkenin hemen her yerinde 30-40 dereceye kadar sıcaklıklar görülebilmektedir.
2. Kış lastikleri asla doğrudan güneş ışığı ile temas etmemeli. Sürekli güneş ışığına maruz kalmaları bu lastiklerin belli bir zamandan sonra özellikle dudak kısımlarının deforme olmasına sebep olur.
3. Kuru ve serin bir yerde saklanmasına özen göstermeli. Nemden uzak tutulmalıdır. Lastikler saklanırken ıslak olmamasına, su damlatan veya sızdıran mekanların kullanılmamasına özen gösterilmelidir.
4. Lastikler mümkünse naylon bir torbaya iyice sarılmalı ve soba, kalorifer, fırın gibi ısı kaynaklarından uzak tutulmalı. Bu da aynı şekilde lastiklerin dış yapısında bozulmalara sebep olabilir.
Ülkemizde kış lastikleri genelde jantlarından ayrılmış olarak depolanırken bazen de jantlarla birlikte depolanabilir. Jantlarla birlikte kullananların ayrıca yaz lastikleri için başka jantlara ihtiyaç duyduklarını hatırlatalım.
Lastikler jantlarla birlikte depolanmak isteniyorsa öncelikle yatay olarak ve üst üste konumlandırılmalı, Jantsız olarak depolanacağı zaman ise dikey pozisyonda yan yana depolanmalıdır. Ancak dikey pozisyonda sürekli aynı şekilde kalması da zamanla deforme olmasına yol açacağı için zaman zaman lastikler belirli açılarla (örneğin 90 derecelik) yönünün çevrilmesi uygun olacaktır.