Ateşleme sistemi: Bir motorun doğru, verimli ve güvenli bir şekilde çalışmasını sağlayan sistemdir. Dizel ve benzinli motorlarda ateşleme sistemleri ve sistemlerin parçalarında farklılıklar olabilir. Daha bilimsel bir anlatımla ateşleme sistemi, otomobil motorlarında silindirlerin içinde sıkışmış olan hava-yakıt karışımının yakılabilmesi için bujilere yüksek voltajlı kıvılcımın iletilmesini gerçekleştiren sisteme denir. Benzin ile çalışan motorlarda bu sistemin parçaları: batarya, ateşleme bobini, distribütör, kablolar ve bujiler vardır.
Ateşleme avansı: Silindirde sıkıştırılan yakıt-hava karışımının ateşlemenin ardından tamamen tutuşabilmesi için lazım olan zaman aralığıdır. | ||
Ateşleme bobini: Ateşleme sisteminde yer alan önemli bir parçadır. Transformatör benzeri bir görev gerçekleştirmek suretiyle batarya voltajını yüksek volta dönüştürür. | ||
Ateşleme noktası: Motorinin sıkıştırılma neticesinde silindir kafasındaki sıcak gazların içine püskürtüldüğü esnada kendi kendine ve hemen ateş alma sıcaklık noktasına ateşleme noktası adı verilir. | ||
Ateşleme sıçraması: Yanlış bujinin karışımı tutuşturmasına ateşleme sıçraması denir. Ateşleme sıçraması genellikle buji veya distribütör kapağının ya da tevzi makarası arızası sebebiyle olur. | ||
Ateşleme sırası: Motor silindirlerinin ateşlenme sırası veya silindirlerde güç zamanının meydana geliş sırasıdır. Buji: İçten yanmalı motorların, genellikle hepsinde (dizel motorları hariç) yanma odasındaki yakıt-hava karışımını ateşlemek için kullanılan devre elemanı. Distribütör: Motorun çalışmaya başlayabilmesi için endüksiyon bobini tarafından oluşturulan yüksek gerilimi gereken zamanda uygun bujiye iletme görevini yapmak suretiyle yanmayı gerçekleştirir. Motorun yüküne ve devrine göre avans verir. Ateşleme sistemindeki herhangi bir parçanın arızalanması durumunda aracınız ya çalışmayacak, ya da güvenlik tehdidi oluşturacaktır. Bu yüzden bu parçaların bakımına, yıpranan ve işlevselliğini kaybetmiş olanların değişimine ve düzenli kontrollerine ihtiyaç duyulmaktadır. | ||