Böyle bir tercih yapmamanızı şiddetle tavsiye ederiz. Zira tabiatın, fiziğin kurallarına aykırı hareket etmek her zaman insanoğlunun başına işler açagelmiştir. Bunu sebeplerine de aşağıda kısaca değineceğiz.
Bunu yapmamamızı gerektirecek birden fazla alandan sebeplerimiz var.
Birincisi güvenlik konusu:
Yaz aylarında hem normal lastikler ile hem de kış lastikleri ile fren testleri yapılıyor. Test sonucunda her iki lastiğin durma mesafesinde ortalama olarak 3 metrelik bir fark oluşmuştur. Yani yazın kış lastikleri kullanan araçlar kış lastiği kullanan araçlara göre yaklaşık olarak 3 metre daha fazla geç durabilmektedirler ve bu da ciddi anlamda güvenlik sorunu teşkil eder. Örneğin 30 metrede duracağınız yerde 33 metrede durabilirsiniz. Bu mesafe de hayati önem taşıyabilir. Can ve mal kayıplarına sebep olabilecek bir durum oluşturur. Halbuki lastiği değiştirmenin maliyeti çok daha ucuza gelmektedir. İşin vicdani kısmı ise apayrı ve maddiyatla ölçülemeyecek kadar büyük.
İkincisi Eskime ve yıpranma meselesi:
Kış lastiklerini kış aylarında değil de yazın sıcak havalarda kullandığımız zaman kışa uygun yapısı gereği diğer lastiklere göre çok çabuk deforme olabilmekte ve sık sık değiştirmek gerekmektedir ki çok tasarruflu bir yöntem olarak görülmüyor. Yani aslında yedekte kış lastiği veya yaz lastiği bulundurup da bunları mevsimine uygun olarak değiştirmek ekonomik olarak ilk bakışta bir maliyet çıkarıyor gibi görünse de uzun vadede lastikler daha geç eskiyeceğinden dolayı daha az yıpranacak ve lastiklerin ömrü uzayacak ve bu sizi sık sık lastik değiştirme maliyetinden kurtarmış olacaktır. Yine ekonomi ile ilgili olarak bakacak olursak, kış lastikleri yaz lastiklerine göre daha pahalı. Bu da maliyetleri katlayacağımız anlamına geliyor. Yani kışın illaki kış lastiği kullanacak ve bu lastikleri yazın da kullanacaksanız ciddi bir maliyet sizi bekliyor olacaktır.
Üçüncü mesele de ekonomi ile alakalı ancak olaya daha farklı bir açıdan bakacağız.
Kış lastiği kullanımı yaz aylarında aracınızın daha fazla yakıt tüketmesine yol açmaktadır. Özellikle ülkemizin ekonomik bir kriz içinde bulunduğu bu yıllarda yakıt tüketimi cebimizden ciddi bir para çıkış yolu olmaya başladı. Bu da lastiğin sıcak havalarda kendini salıp yola daha fazla yapışması sonucu daha fazla güç istemesi ve motorun bu sebeple daha fazla yakıt tüketmeye ihtiyaç duyması ile açıklanabilecek bir durumdur.
Bunu yapmamamızı gerektirecek birden fazla alandan sebeplerimiz var.
Birincisi güvenlik konusu:
Yaz aylarında hem normal lastikler ile hem de kış lastikleri ile fren testleri yapılıyor. Test sonucunda her iki lastiğin durma mesafesinde ortalama olarak 3 metrelik bir fark oluşmuştur. Yani yazın kış lastikleri kullanan araçlar kış lastiği kullanan araçlara göre yaklaşık olarak 3 metre daha fazla geç durabilmektedirler ve bu da ciddi anlamda güvenlik sorunu teşkil eder. Örneğin 30 metrede duracağınız yerde 33 metrede durabilirsiniz. Bu mesafe de hayati önem taşıyabilir. Can ve mal kayıplarına sebep olabilecek bir durum oluşturur. Halbuki lastiği değiştirmenin maliyeti çok daha ucuza gelmektedir. İşin vicdani kısmı ise apayrı ve maddiyatla ölçülemeyecek kadar büyük.
İkincisi Eskime ve yıpranma meselesi:
Kış lastiklerini kış aylarında değil de yazın sıcak havalarda kullandığımız zaman kışa uygun yapısı gereği diğer lastiklere göre çok çabuk deforme olabilmekte ve sık sık değiştirmek gerekmektedir ki çok tasarruflu bir yöntem olarak görülmüyor. Yani aslında yedekte kış lastiği veya yaz lastiği bulundurup da bunları mevsimine uygun olarak değiştirmek ekonomik olarak ilk bakışta bir maliyet çıkarıyor gibi görünse de uzun vadede lastikler daha geç eskiyeceğinden dolayı daha az yıpranacak ve lastiklerin ömrü uzayacak ve bu sizi sık sık lastik değiştirme maliyetinden kurtarmış olacaktır. Yine ekonomi ile ilgili olarak bakacak olursak, kış lastikleri yaz lastiklerine göre daha pahalı. Bu da maliyetleri katlayacağımız anlamına geliyor. Yani kışın illaki kış lastiği kullanacak ve bu lastikleri yazın da kullanacaksanız ciddi bir maliyet sizi bekliyor olacaktır.
Üçüncü mesele de ekonomi ile alakalı ancak olaya daha farklı bir açıdan bakacağız.
Kış lastiği kullanımı yaz aylarında aracınızın daha fazla yakıt tüketmesine yol açmaktadır. Özellikle ülkemizin ekonomik bir kriz içinde bulunduğu bu yıllarda yakıt tüketimi cebimizden ciddi bir para çıkış yolu olmaya başladı. Bu da lastiğin sıcak havalarda kendini salıp yola daha fazla yapışması sonucu daha fazla güç istemesi ve motorun bu sebeple daha fazla yakıt tüketmeye ihtiyaç duyması ile açıklanabilecek bir durumdur.