Araba Piyasasında Çip Krizi Ne Zaman Bitecek?

Çip Krizi Ne Anlama Geliyor?

Intel'in CEO'su Pat Gelsinger, mevcut çip yetersizliği kriziyle ilgili bazı şaşırtıcı yorumlar yaptı.

Teknoloji dünyasında, hemen hemen her orta düzeyde gelişmiş elektronik bir araba için bir çip  gereklidir. Çipler olmasaydı, cep telefonlarımız, dizüstü bilgisayarlarımız, televizyonlarımız ve arabalarımız olmazdı.

2020'de pandemi salgını tüm dünyayı vurduğunda, çok sayıda küresel endüstri doğrudan veya dolaylı olarak birçok şirketin iflas ettiği noktaya kadar etkilendi, diğerleri ise üretim hacmini azaltmak ve azalan satış rakamlarıyla başa çıkmanın yollarını bulmak zorunda kaldı. Bu kader, sayısız elektronik üretimi için üçüncü taraf çiplere olan yoğun bağımlılığı nedeniyle tüm teknoloji endüstrisini kaçınılmaz olarak sarsan yarı iletken çip üreticileri için de geçerliydi.




Aynı zamanda, hükümet kısıtlamalarının insanları daha fazla evde kalmaya zorlaması ve bunun sonucunda birçok çalışma alanının dijitalleşmesine ve elektronik ev aletlerine olan talebin artmasına neden olduğu için küresel çip talebi istikrarlı bir şekilde bu dönemde arttı. Bu, çip malzemesi üreten endüstrileri de yarı iletken üreticilerinin küresel talebi karşılamasını daha da zorlaştırdı. Nisan ayının sonuna doğru, dünyanın en büyük çip üreticilerinden biri olan Intel'in CEO'su Pat Gelsinger, CNBC'ye yarı iletken sıkıntısının 2024'e kadar sürmesini beklediğini söyledi . Bu can sıkıcı açıklamanın ayrıntılarına bakacağız.

Çip Krizinin Sebebi Nedir?

Çip kıtlığının ilk nedeni, iki yıl önce tüm dünyayı sarsanla aynı: pandemi. Virüsün etkisini azaltmaya yardımcı olmak için dünyanın dört bir yanındaki hükümetler tarafından uygulanan kısıtlamalar ciddi bir yan etki yarattı - küresel ticaret, kilitlenmeler nedeniyle dondu ve uluslararası bir kriz yaratan güçlü bir domino etkisi yarattı.

O zamandan beri çip üreticileri artan talebe ayak uyduramadı ve pandemi başlayalı iki yıldan fazla olmasına rağmen işler iyi görünmüyor. Gelsinger,  yarı iletken endüstrisinin zarar görmeye devam ettiğini çünkü elektronik çiplerin üretimi için hayati önem taşıyan mevcut bir ekipman sıkıntısı olduğunu ve bunun müşteri endüstrilerine dağıtılabilecekleri hacmi kaçınılmaz olarak sınırladığını söyledi. Şu anda Intel, dünyanın diğer bölgelerindeki yeni fabrikalara yoğun yatırım yapmayı gerektiren bir çözüm üzerinde çalışıyor - bu, üretimi çeşitlendirmeye yardımcı olacak ve şirketin küresel talep standartlarını karşılamasını sağlayacak. Ancak bu zaman alacak bir süreç, bu nedenle Intel CEO'su 2024'ü çip sıkıntısının sona ermesi için uygun bir tarih olarak ilan etti.

Otomobillerde Çip Ne İşe Yarar?

Yarı iletken çipler, arabaların doğru çalışması için hayati önem taşır, temel olarak, elektronik direksiyondan park sensörlerine ve iklim kontrol sistemlerine kadar farklı görevleri yerine getiren, aracın farklı bölümlerine yerleştirilmiş minyatür beyinlerdir. Günümüzde, otomobil endüstrisi her zamankinden daha gelişmiş ve araçlar sürekli artan sayıda çip gerektiren artan miktarda özellik sunuyor. Bu evrim şimdi tam bir 180 geçiş yaptı ve çoğu marka, yaptıkları her araba için gereken çip sayısını azaltmak için önemli değişiklikler yapmak zorunda kaldı.

GM'nin yan kuruluşlarının çoğu, tüketicilerin onlardan beklediği pek çok özelliğe sahip olmayan araçları satmaya başladı ve aynı şey BMW ve Mercedes-Benz gibi Avrupa markaları için de söylenebilir. Diğer markalar, belirli modellerin üretimini geçici olarak durdurma kararı aldılar, bu nedenle durumun ne kadar vahim olduğunu anlıyorsunuz.

Çip Krizi Ne Zaman Biter?

Tüm bu chip kıtlığı kaosunun tam olarak ne zaman sona ereceğini bilmek zor; 2024 hala çok uzakta ve o zamana kadar küresel endüstrileri hangi sürprizlerin vurabileceğini kim bilebilir. Sadece otomobil endüstrisinin bu krizden çok fazla geri adım atmadan bir şekilde kurtulmasını umabiliriz.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

Site İstatistikleri