Otomobillerle ilgili hayat kurtaran bilgiler

Kullandığınız araba sizin ve sevdiklerinizin mezarı olmasın. Bunun için bazı önemli ama basit kuralları bilmekte fayda var. Çünkü yolculuk esnasında olmadık şeyler başımıza gelebilir. Bizler bazı küçük tedbirler alarak veya ne zaman ne yapacağımızı bilerek bu tip tehlikelerden korunabiliriz. Bugün bu konuyla ilgili bir kaç küçük bilgi paylaşmak istiyoruz.

Örneğin araç kullanırken ön camın parçalanması, lastiklerin patlaması, otomobilin içinde yada ön kısmında yanma meydana gelmesi gibi ciddi tehlikelerden bahsediyoruz.




1. Ön Camda Kırılma Olması

Bir ihtimal, karşıdan, yukarıdan sürpriz bir şekilde gelen darbelerden veya çarpışmalardan dolayı aracın ön camı tamamen parçalanabilir. Bunun olacağını önceden fark edebilirseniz yüzünüzü ve özellikle gözlerinizi korumaya alın ve ayağınızı aynı anda gaz pedalından çekerek ani olmamak kaydıyla frene dokunarak yavaşlamaya ve uygun bir alana park etmeye çalışın.

Diğer ihtimalde cama gelen bir darbe ile camın parçalanmayıp görüş mesafesini yok etmesidir. Bu durumda panik olmaksızın ayna yardımı ile en kısa zamanda aracı sağa park etmek ve hemen park lambalarını yakmak gerekir. Flaşörler açılarak dikkatlice dışarı çıkılır. Cama yakın olan klima, havalandırma deliklerini uygun nesneler ile kapattıktan sonra camı içeriden dış kısma olacak şekilde yerinden çıkartmaya çalışın ve cam lastiğini iyice temizleyin. Ardından bagaja yerleştirin çünkü onu yeniden kullanmanız mümkün. Cam parçalarını da toplayıp etkisiz hale getirdikten sonra en kısa zamanda bir oto cam firmasına yada tamircisine ulaşın.

2. Yangın Durumu:

Hemen hemen her gün haberlerde yolda yanan araçların varlığını görüyoruz. Arabalarda çıkan yangınların, büyük bir facianın meydana gelebileceğini unutmamak lazım. Çünkü böyle bir durumda buharlaşmış benzinin tutuşarak deponun alev alması çok olası bir ihtimaldir ve çok tehlikeli bir durumdur. Çünkü bir vaktin ardından otomobilin patlama ihtimali vardır. Böyle bir durum fark edilir edilmez hemen araç durdurulmalı ve kontak kapatılmalıdır. Aynı zamanda direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. çünkü, gerektiği takdirde aracın itilmesi imkansız hale gelebilir. Araçta bulunan herkes hemen hızlıca dışarıya çıkarılmalıdır. Mümkünse motor kaputu kısmi olarak açılmalı. Bu şekilde yaparak alevlerin büyümesi kısmen de olsa önlenmiş olur. Alevler size izin verirse akü kutup başı sökülmeli. Ancak alevler ön kısmı tamamen sarmış ise asla kendimizi riske atacak bir hamle yapmamalıyız. Aracınızda yangın söndürücü varsa ve yangın söndürücüye ulaşabiliyorsak mutlaka kullanılmalı, yoksa, battaniye veya oto kılıfından yararlanılarak söndürme işlemi yapılmaya çalışılmalıdır. Bu örtülerin, alevlerin oksijen alıp büyümesini engellemesi mümkün olabilir. En azından profesyonel yardım gelene kadar size zaman kazandırabilir.

3. Hızlı Giderken Lastik Patlaması:

Trafikte hızlı bir şekilde yol alırken eğer arka lastiklerden biri patlarsa bu durumu ilk olarak aracın arka kısmı sola doğru yada tersine sağa doğru kayma yapmasından anlayabilirsiniz. Ön lastikler patlama yaptığında ise hangi lastik patladıysa o tarafa doğru kuvvetli bir çekim olur. Bu yüzden uzmanlara göre ön lastikler patladığında panik ile ani fren yapmak aracın kontrolünün daha fazla kaybedilmesi ile sonuçlanacağından yapılması gereken şey aracı mümkün olduğunca düz bir doğrultuda tutup frene yavaş yavaş basmak olacaktır. Bu durumda eğer yokuş çıkıyorsanız daha avantajlı olursunuz çünkü durmanız daha kolay olur ve kaza yapma riskiniz azalır. Eğer hem yokuş aşağı ve hem de virajlı bir yolda bu durumla karşılaştıysanız çok daha dikkatli bir şekilde direksiyonu kavramalı ve frene yerine göre daha kuvvetli basmanız gerekebilir.

4. Aracın Suya Girmesi: 

Eğer anayolda gidiyorsanız su birikintilerinden çok fazla korkmayın ancak sürat da yapmayın çünkü su birikintileri aracın kaymasına sebep olur. Yeni yağmur yağdığında oluşabilecek su birikintileri size kaza yaptırabilir.

Eğer anayoldaysanız çok derin su birikintileri ile karşılaşmanız pek olası değil. Ancak anayolda değilseniz veya yoldaki su birikintilerinin derin olduğunu düşündürecek ipuçlarınız varsa aracı suya sokmayın. Çünkü aşırı yağmurlarda derin çukurlar su ile dolduğundan içine düşme tehlikesi vardır. Bu da ciddi mal veya can kaybı ile sonuçlanabilecek kazalara sebep olabilir. Bu su birikintilerinin belki de 30 - 40 cm kadar bir boşluğu belki daha fazlasını doldurabileceğini unutmamak gerekir.

Çünkü yirmi beş santimetreden daha fazla derinliği bulunan su birikintileri de tehlikeli sayılır çünkü aracınız stop edebilir. Bu derinlikte tekerler motora doğru yoğun bir biçimde su püskürtürler ve bu su bujilerin ve distribütörün ıslanması ile araca zarar verebilirler.





Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

Site İstatistikleri