1. Fazla yük ve yolcu taşımaktan kaynaklanan zararları kim öder?
Örneğin damper kırılması gibi vakalar genelde bu kapsama girmektedir.
Poliçede yazan özel şartları görmenin yanında araçta bakımdan kaynaklı yağsızlık, susuzluk, donma durumları, elektronik arızalardan kaynaklı hasarlar ve paslanma ve çürüme gibi sebeplerle meydana gelen kazalar teminat dışı kalmaktadır.
Kaza tespit tutanağında bu durumlar veya belirtilenin çok üzerinde taşınan bir yük nedeniyle kaza meydana gelmişse kasko teminat vermemektedir.
2. Araçta taşınan yükün araca vermesi durumunda zararı kim öder?
Bu sorunun cevabının doğru bir şekilde verilebilmesi zarar etmenlerinin harici olup olmaması ile alakalı bir durumdur. Normal şartlar altında araçta taşınan yük harici bir etken kabul edilmediği için kasko firmaları sözleşme gereği bu durumları teminat dışı kabul etme eğilimindedirler. Örneğin ani bir fren sonrası araçtaki yüklerin araç içine yahut camına zarar vermesini harici bir etki olarak görmezler. Bununla birlikte yaşanan olayı tecrübeli bir hukukçu ile inceleyip doğru bir raporlandırma yapılırsa farklı durumlar da ortaya çıkabilir.
3. Alkol ve güvenli sürüş yeteneği ne demektir?
Adli Tıp Kurumu tarafından hazırlanan 5. İhtisas Kurulu raporlarında sürücünün alkol durumu ile ilgili olarak 100 promilden yüksek olarak saptanan alkol düzeyinin, güvenli sürüş yeteneğini kaybettireceğini kesin olarak ifade eden rapordur.
4. Üç Hasar Görenin Kasko Sözleşmesi Neden İptal Edilir.
Bu durum kaskonun mantığı ile alakalıdır. Kasko hesaplanmasında risk bir araya gelen kişilerin toplam riskine göre hesaplanmaktadır. Bir kişiye birden fazla hasarın aynı sene içinde gelmesi öngörülen bir risk analizi olarak kabul edilmez ve burada kasıt olduğu düşünüldüğü için kasko sözleşmesi iptal edilebilir.