Dizel araç sahiplerin dikkat etmesi gereken bazı kullanım kuralları vardır. Zaten hassas olan dizel motorlar bu kurallara dikkat edilmediği takdirde çok baş ağrıtabilecek sorunlar oluştururlar.
Bu hataların belki de en başında aracınızı çalıştırırken yapabilirsiniz. Mesela kontağı hemen çevirmek ciddi bir hatadır. Bunun için yarım kontak uygulaması yapılmalıdır. Nedir yarım kontak? Aracınızı çalıştırmak istediğinizde ilk önce kontak anahtarının yarım çevrilmesi gerekir. Sonra gösterge ışıklarının sönmesini bekleriz ve sönünce de aracı kontağı tam çevirmek suretiyle çalıştırırız.
Turbo motora sahip araçlarda dikkat etmemiz gereken başka bir kuralda aracı çalıştırırken olduğu gibi aracı durdururken de beklememiz gerektiğidir. Aracınızdan inmek istediğiniz yere gelip de park ettikten hemen sonra aracı stop etmek araca zarar verir. Bunun için yaklaşık bir otuz saniye kadar rölantide çalıştıktan sonra aracı stop etmeliyiz.
Yukarıda verilen kuralların ihmal edilmesi motor arızalarına sebep olur ve oldukça masraflı tamiratı gerektiren durumlar oluştururlar.
Sürüş sırasına gelecek olursak yüksek hız ve yüksek devirlerde devamlı kalmak da motora zarar verebilmektedir. Bu yüzden zaman zaman ayağınızı gazdan çekip turboyu rahatlatmak en iyisidir. Yüksek hızda sabitlemek turboyu aşırı şekilde yoracağı için motorda aşırı ısınma ile çalışma prensiplerinin bozulmasına neden olur ve bu da ciddi arızaları karşımıza çıkarır.
Burada yazacağımız son şey de vurdurma hareketi ile ilgilidir. Gerek benzin ve gerekse de LPG ile çalışan araçlarda bazı durumlarda yapılan vurdurma hareketi dizel araçlar için son derece sakıncalıdır. Vurdurma ile dizel pompasına yağ basıncı sebebiyle aşırı yük binmesi gerçekleşecek ve bu da pompanın işlevsiz kalmasına neden olacaktır. Bunun da epey masraflı bir durum oluşturacağını da hemen hatırlatalım.
Keyifli ve Güvenli sürüşler dileriz.