1. SIRT: Lastiğin en üst bölümüdür ve yol ile teması sağlar. Üzerinde yer alan çeşitli desen şekilleri ne için kullanılması gerektiğini belirtir. Desenlerde göze çarpan dışa doğru eğimli yapılmış olan oluklar lastik ile temas eden suyun hareket halinde iken dışarıya atılmasını sağlar. Yer ile direkt olarak temas sağlayan iri blokların görevi de otomobili çekmek ve fren gücünü kuvvetlendirmektir.
2. OMUZ: Lastiklerde yanağın sırtla bir araya geldiği ve imalatı kalın kauçuktan olan bölgeye verilen isim.
Lastiğin iç yapsı |
3. YANAK: Oto lastiklerini yakından incelediğimizde topuk ve omuz kısımları içinde yer alan bölgedir. Otomobil sürücüleri için kontrol özelliklerini, taşıma ve konfor eşikleri buradan belirlenir. Aynı zamanda lastiğe esneklik sağlar. Üstünde lastiğe ait üretici firma ve diğer önemli bilgiler yer alır.
4. TOPUK: Lastik ile jant arasında kalan bölgedir. Lastiğin jant kısmına kenetlenmesini sağlar.
5. DAMAK TELİ: Lastik ile jantın bütünleşmesini sağlar. Her türlü gerilime karşı dirençli olarak imal edilmiş, esneme payı azaltılmış çelik teller ile imal edilmişler.
6. CEYFIR: Damak telinin dış katmanında yer alır. Karkas yapının jant tarafından aşındırılmasını ve tahribinin önüne geçme görevi görür. Jant ucu üzerinde yeterli derecede esneklik sağlar.
7. KARKAS YAPI: Lastiğin alt ucundaki bir damak telinden diğerine uzayan destek bölümüdür. Damak telinin etrafını dolaşır lastiğe bağlanır. Polyester kord bezinden üretilen karkas yapıda uzunlamasına lifler yükü taşır, yatay liflerse yapının dağılmasını önler.
8. KUŞAKLAR: Lastiklerde sırt deseninin dibinde yer alır. Dar katmanlardır. İki çeşidi vardır. Çelik ve Bez. Bu kuşakların görevi karkas yapıyı sıkıştırmaktır.
9. ASTAR: İç yüzeyde yer alan ince bir kauçuk tabakasıdır. Bu yapı hava sızdırılmasını engeller.