Dizel Çalışma Prensibi
Dizel araçların çalışma prensibi:Dizel sistemine sahip olan motorlarda silindire sadece hava doldurulur ve yanma sıkıştırılmış havanın üzerine enjektör tarafından püskürtülen yakıt ile sağlanır.
Bu sistemde her gün yapılması gereken önemli aktivitelerden biri mazot-su ayırıcısı veya filtre ya da yakıt deposundan yakıt sisteminin suyunun alınmasıdır.
Bu tip motorlarda yanma işlemi enjektörden yakıt püskürtmek suretiyle gerçekleşir. Enjektörler kendilerine enjeksiyon pompasından gelen mazotu silindirlerdeki sıkıştırılmış havanın üstüne püskürtme yaparak yanmayı gerçekleştirirler.
enjeksiyon pompası, besleme pompası ile depodan gelen yakıtı basınçlı olarak enjektörlere yollar.
Bu motorlar bazen çalışmayabilirler. Dizel motorun çalışmamasının bir çok nedeni vardır. Kimi oldukça basit kimi ise karmaşık olabilir. Onlardan biri de, motorun hava yapmasından kaynaklanır.
Dizel Motorlarda Hava Yapma:
Hava yapmanın nedenleri:
1. yakıtın tükenmiş olması
2. boru ve rekorların gevşemiş olması
3. Yakıt borularının arızalanması yada yerinden oynaması
4. Filtrenin temizlenmesi yahut değişmesi olabilir.
1. yakıtın tükenmiş olması
2. boru ve rekorların gevşemiş olması
3. Yakıt borularının arızalanması yada yerinden oynaması
4. Filtrenin temizlenmesi yahut değişmesi olabilir.
Dizel Motorlarda Duman Rengi:
Dizel motorlarda egzozdan çıkan duman siyah ise yakıt pompasın enjektör ve hava filtresi kontrol edilmelidir. Ayrıca dizel motorlarda marş yapıldığında marş motoru dönüyor ancak motor çalışmıyorsa yakıt filtresi de takılı olabilir.
Bulunduğunuz iklime göre aşırı soğuk ve çok düşük sıcaklıkla beraber don olayları görülüyorsa dizel motoru çalıştırırken zorlanmamak için kızdırma bujilerini deneyebilirsiniz.