Krank mili motorlu araçlarda pistonun yaptığı doğrusal hareketi dairesel dönme hareketine dönüştüren hassas ve önemli bir motor parçasıdır. Yapım malzemesi olarak sağlam ve aynı zamanda esnek olabilmesi amacıyla genellikle çelik yada sfero dökme demir kullanılır. Genellikle tek parça halinde satıcılarda bulunur.
Krank mili denilen parça 5 ana bölümden meydana gelmektedir. Bunlar; ana yatak ve biyel(kol) muyluları, kaldıraç kolları, denge ağırlıkları ve flanş gibi bölümlerdir diyebiliriz.
Krank milleri tüm motorlu araçlarda ve tüm motorlarda en pahalı ve en önemli parçalar arasında bulunmaktadır. Bu önemli parçanın herhangi bir şekilde zarar görmesi, paslanması, eğilmesi, bükülmesi veya kırılması durumunda hiç bir şekilde tamir imkanı yoktur ve servislerde böyle durumlarda direkt olarak değişmesi gerektiği ifade edilir.
Krank mili kaput içinde yaptığı işten dolayı hemen kırılmaması için hem oldukça dayanıklı hem de işlevini daha rahat görebilmesi için esnek bir yapıda olmalıdır. Krank miline bağlı olan triger kayışı ile kam miline hareket verirken yine krank miline bağlanmış olan volan dişlisi ile motorun boştaki momentumunun muhafaza edilmesi amaçlanır. Krank mili bir disk şeklindeki volan dişlisinin hareketiyle birlikte momentum oluşturmaktadır. Yani krank milinin bağlantılı olduğu bir çok parça vardır ve bu parçanın arızası durumunda bağlantılı olduğu hiçbir parça işlevini gerçekleştiremez. Bu durum yanma olmadığında doğal olarak pistonlardan güç alınamayan durumlarda motorun dönel sürekliliğinin korunmasını sağlamaktadır.
Krank mili yaptığı işten dolayı aşırı bir şekilde yıpranmaya uğrayacağından dolayı sürekli yağlanması gerekmektedir. Bunun için doğru motor yağı kullanımı parçanın sağlığı ve ömür süresi için çok önemlidir. Parçaya gelen motor yağının işlevini gerçekleştirmek için milin içine açılan yağ kanalları bulunmaktadır. Bu kanallar krank mili boyunca paralel olarak açılmış olan diğer kanallarla birleşerek yağın devrini sağlamaktadır. Böylece aşınma ve sürtünme en aza indirilecektir.