Kontağı çevirince çalışmaya başlayan marş motoru krank miline ilintili halde bulunan volan dişlilerinin hareketini yani dönmesini, aynı zamanda yakıt-hava karışımının motorun içindeki odacıklara iletilmesini ve pistonların ilk hareketini yapmasını imkan verir.
Günlük hayatta kullanmış olduğumuz bir takım küçük makinalarda da aynı sistem kullanılmaktadır. Örneğin; jeneratörleri çalıştırırken krank mili kasnağına bağlı bir ipin çekilmesiyle ya da motosiklet örneğinde görüldüğü şekliyle pedala uygulanan kuvvet ile ilk hareket verilir ve marş motorunun görevini ayaklarımız yerine getirmiş olur.
Sistem içinde çok dikkat edilmesi gereken bir kaç husus vardır:
Mesela normal bir binek araçta en fazla
Eğer 10 saniyeden fazla çalıştırılırsa akümülatördeki bütün elektriğin boşalma ihtimali vardır. Ayrıca marş motorunun pistonları faaliyete geçirmekten başka bir işlevi olmadığı için
Diğer bir önemli konu motor çalışır durumda bulunuyorsa asla marş motoru çalıştırılmamalıdır. Yoksa volan dişlileri zedelenebilir.
Marş motorunun çalışmaması bir kaç sebepten kaynaklanabilir. Örneğin;
Marş motoru arızalanmış olabilir.
Akü kutup başları gevşemiş ya da çıkmış olabilir.
Akü kutup başları paslanmış olabilir.
Akü boşalmış olabilir.
Şase bağlantı noktaları gevşemiş olabilir.
Marş motorunun kömürü bitmiş olabilir.
Marş motoru çalışıp da motorun çalışmadığı durumlarda ise:
Ateşleme veya yakıt
Marş dişlisi veya Volan dişlisi aşınmış olabilir.
Eğer mevcut akü, marş motorunu çalıştırmada gücü yetmiyorsa yani bir bakıma boşalmışsa başka bir araçta bulunan aküyle kabloları paralel olarak bağlayarak takviye yapmak suretiyle motorun çalıştırılması mümkündür.
Eğer bağlantı yapacak kablo yada başka bir araç bulunamadığı için otomobil çalıştırılamazsa:
kontak açılır.
Araç ikinci vitesteyken itilerek belli bir süre hızlandırılır.
Debriyaj aniden bırakılarak motor çalıştırılır. Bunu her zaman yapmanızı tavsiye etmeyiz zira bu uygulamanın triger kayışına zarar verme ihtimali vardır.