Mykey Sistemi Nedir, Nasıl Çalışır


Ford bazı otomobillerinde bu yıldan itibaren kullanıcıların çok işine yarayacak yeni bir özellik ekliyor. Birçokları için yeni bir kelime değil bu aslında ama bilmeyenler için biraz sözü açalım.

Özelliğin adı MYKEY.

Bu özellik sayesinde otomobilin sahibi, aracını başkasına vermek durumunda kaldığında azami hız ve ses ayarını yapabiliyor. Böylece aracı kullanan kişi sahibinin belirlemiş olduğu hızı ve ses sınırını geçemiyor. Özellikle çocuklarına arabalarını teslim eden anne ve babaların çok işine yarayacağı kesin olan bu özellik çok ilgi görüyor.

Bizim için yeni sayılan bu özelliği Ford firması Amerika'da en az üç yıldır kullanmakta. Şimdilik hız sınırı için dört farklı seçenek var. Zamanla bu sınırın daha fazla artması ya da kullanıcıya istediği hız sınırını kendi belirleme hizmetinin de verilmesi mümkün. Bugün için belirlenmiş hızlar ise şunlar.

104, 112, 120 ve 128 Km/saat

mykey iptali
Mykey nedir nasıl iptal edilir



2015'te tüm Avrupa'daki Ford modellerinde görebileceğimiz bu sistemle, arabanın hızı ve sesi ebeveynler tarafından kontrol edilebiliyor. Belli bir hız ve ses limiti belirleniyor ve otomobil o hız ve ses limitini aşamıyor. Elektronik bilgi sistemi, yakıt tükenmek üzereyken değil, çok daha öncesinde uyarı vererek yolda kalma riskini en aza indiriyor.

"Bu sistemdeki bir diğer özellikle ise otomobildeki emniyet kemerleri takılmadan müzik sisteminin çalışmamasını sağlayabiliyorsunuz. Böylece eğlence amaçlı gezilerde çocuğunuzu daha rahat gönderebiliyorsunuz.





AİLELER RAHAT ETSİN DİYE
İlk etapta 2011 model Taurus ve Explorer modellerinde kullanılan MyKey sistemi ile aileler, özellikle yeni ehliyet almış çocukları için aracın hızını limitleyebiliyorlar.  Aynı zamanda uydu radyo istasyonlarını engelleyebilen sistem, sürücünün emniyet kemerini takmadığı durumlarda radyonun sesini azaltıp, kısabiliyor. Tüm bunlara ek olarak çekiş kontrol sistemi gibi güvenlik özelliklerinin kapatılmasını da engelleyen ödüllü MyKey sistemi, bu tür özellikleri bünyesinde barındıran ilk sistem olarak, Ford'un geliştirme çalışmalarına büyük önem verdiği teknolojiler arasında yer alıyor.

My key nasıl iptal edilir.
Tabi bir de bu işin iptal kısmı var. My key sistemini aktif ettikten sonra herhangi bir sebeple aktif etmek isteyenler öncelikle my key iptali için otomobilin yedek anahtarı ile araçlarını çalıştırmak durumunda olurlarsa bu işi yapamazlar. Mykey sistemini iptal etmek için aracınızın asıl anahtarına ihtiyacınız var. Asıl anahtarla aracı çalıştırdıktan sonra:
Tüm MyKey'leri iptal edebilmek için ekranda yer alan sol ok düğmesine basarak
ana menüye giriniz, ardından:
Mesaj Açıklama ve Eylem
Ayarlar OK düğmesine basınız.
MyKey OK düğmesine basınız.
Altta yer alan mesaj gösterilene kadar OK
düğmesine basınız ve düğmeyi basılı
tutunuz.
MyKey sil
Tüm MyKey'ler
silindi

İşlem bu kadar.
keyifli sürüşler...

5 Yorumlar

  1. Araçla 140 km yi geçtim aradan iki saat sonra araç istop etti çalışmadı mazota baktım çeyrek depo var bitti sandım mazot aldım yine çalışmadı

    YanıtlaSil
  2. bende ayarlara girdikten sonra mykey yazısı çıkmıyor neden olabilir acaba ?? anahtar diyorlar orjınal

    YanıtlaSil
  3. Mykey devrede yedek anahtarlada iki anahtar la da denedim mykey den çıkamadım iptal veya sil ibaresini göremiyorum yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Ben aracı alalı bir hafta oldu mykey ayarladım ama elimde tek kontak var yedek yok şimdi yedek yaptırdım ama maalesef mykey sil diye bı ibare bulamıyorum yok yok yedek anahtarla deniyom olmuyo

    YanıtlaSil
  5. Benim yedek anahtarım yok nasil yardımcı ola bilir siniz ?

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski

Site İstatistikleri