Çocukların Araba Sevdası

Nedir bu çocuklardaki araba sevdası yahu. Bir çok çocuk arabadan başka oyuncak dahi almıyor. Mesela bizim komşu çocuğu.

Odasının duvarlarına bakacak olursan araba resimleri

Oyuncakları hep tekerlekli

araba
Çocuklar ve Arabalar

İzlediği çizgi filmler desen orada da arabalar var. Son zamanlarda bazı kanallarda arabalardan oluşan karakterler var ki Türkiye'de tutmaması mümkün mü bu tip çizgi filmlerin ortalıkta bu kadar araba düşkünü bücür varken....

Sanki anne karnında başlıyorlar arabaya ilgi duymaya. Acaba diyorum biz anne karnında ona dokunduğumuzda o gaz, debriyaj, direksiyon olarak falan mı algılıyor.





Dedim de aklıma geldi. Bizim kız daha bebek üç sene önce... aşıya gidiyoruz araba kırmızı ışıkta  duruyor ağlıyor, yeşil ışıkta hareket ediyorum susuyor. Sonra evrimleşti, arabayı yavaş sürünce fark ediyor basıyor feryadı, biraz hızlanınca sakinleşiyor. Kaza yaptıracaktı bana....

Diyeceğim o ki artık kız oğlan da fark etmiyor. Kızlar eskisi gibi öyle bebekle falan maalesef fazla oynamıyor. Onlarda araba oynuyor. Sadece renk tercihleri farklı. Pembe arabaları istiyorlar.


Hayır tek araba ile kurtulsak yine iyi. Bizim büyük oğlan ne istese beğenirsiniz. İtfaiyesi yok alınacak, Ambulansı eksik alınacak, kepçesi, kamyonu, otobüsü, traktör derken şimdi de bütün renklerden arabam olsun istiyor. Geçen sene de yapısı farklı araçlara takmıştı. Tahta arabam olsun istiyor, Demirden alıyorum yetmiyor, plastiği var kesmiyor.

En son kağıttan bir araba yaptım çok eğlenmişti ve susmuştu o zaman.

Bakalım ileride de, ufaklıklar büyüyünce gerçek arabalarla boğuşacağız. Şunu alacağım, bunu alacağım.  Yok yok böyle iyi keşke hep oyuncak araba istesin...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

Site İstatistikleri