Dört Yüzük Bir Arada
Birbirine geçmiş vaziyette yer alan dört adet yüzük otomobil üretmek için işbirliği yapmış dört adet şirketi ifade eder. Araçlara verilen Audi ismi ise bir zamanlar yöneticilik yapan mühendis August Horch'un firmaya hediyesi. Audi ismi de Horch kelimesinin Latincedeki karşılığı imiş.
Fabrikanın Baş Harfleri
BMW yani Bayern Motor Werken. Otomobil üretmek için kurulmuş bir fabrika ve baş harfleri. Amblemdeki renklerin Bavyera şehrinden geldiği söyleniyor. Bin dokuz yüz yirmi dokuz senesinden sonra çalışmaya başlayan fabrika önceleri uçak ve uçak motoru üretirken daha sonraki yıllarda daha sonraki yıllarda otomobil üretmeye başladı. Amblemdeki lastik içindeki pervane aslında uçak üretimi için planlanmış.
Klasik Logo Tercihi
Diğerlerine göre oldukça klasik bir tasarım. Markanın sahibi Walter Chrysler'in kendi isteği ile 1998 yılında taa70 yıl önce kullanılan logolar tekrar kullanılmaya
başlandı. Amacının ne olduğu tam olarak anlaşılamadı. Logo üzerinde yer alan dairesel şekiller lastiği, şimşek figürleri ise hızı temsil etmektedir.
Riskli Logo
Jaguar Markasının adını aldığı ileri atılan vahşi kedi görüntülü arma, en trajik logolardan biri herhalde. Çünkü motor kaputunun üzerinde her an atılmaya hazırmış gibi duran minik Jaguar heykelciği, yayalarla çarpışmada yaralanma riskini artırması nedeniyle 1970'li yıllarda kaldırıldı ve yerini bir Jaguar kafasına sahip logoya bıraktı. Markanın adı da logosu da bir reklam ajansı tarafından tasarlandı. Ajansın birçok hayvan kullanarak farklı logolar hazırladığı, ancak Başkan William Lyons'un Jaguar'ı tercih ettiği söyletiler arasında yer alıyor.
Burç Resminden Otomobil Logosuna
İtalya'nın Bologna şehrinde bir küçük çocuk. Babası çiftçilikle uğraşıyor. İsmi Ferrucio Lamborghini Babası gibi çiftçilikle uğraşmak ona hiç ilgi çekici
gelmemiş büyük şehirlerde ikinci dünya
savaşı çıktığı yıllarda traktör ve klima üreterek büyük paralar kazanmış. Hayalinde hep yer alan ünlü bir otomobil üretmeyi ilerleyen yıllarda başarmış ve çok sevdiği hatta takıntı yaptığı burcunun resmini yani boğayı logo olarak tescil ettirmiş.
Mercedes: Küçük Kız
Daimler Chrysler ile ortak çalısıp bir araba yapan Carl Benz, isim bulamayınca bir tek kızı olan Mercedes Benz ismini ürettiği arabada kullanmak ister ve isim bu şekilde markalaşır. En bilindik markalardan biri olan mercedesteki üç ayaklı yıldız figürü, üretilen otomobilin hem havada hem karada hem de suda güçlü ve kaliteli çalıştığını temsil ediyor. Bu logonun üreticisi ise Daimler.
YARIŞ ATI
Paolina Baracca, Ferrarideki şaha kalkan at figürünü el emeği ile aile flamasından etkilenerek ortaya koymuş. Daha sonra markanın kurucusu olan Enzo Ferrari'ye sunmuş. Logonun zeminindeki sarı renk, firmanın ana üssü olan Modena şehrini ve şaha kalkmış olan at ise yarışlara olan ilgisini ifade eder.
Yılan ve Taç
Alfa Romeo: Önceleri sadece Alfa idi. Romeo ekini 1919 da fabrikada çalışan başarılı bir mühendis olan nicola'nın soyadından aldı. Marka yöneticileri 1910 yılında Milano'da kurulduğunda amblemi belirlemek için toplandı. Şehirlerinin sembolü olan bir kızıl haç ve yılan logo olarak benimsendi. Bu logonun HAçlı seferinde Müslümanlara karşı galip gelmelerinin de bir işareti olarak bilinir!!
Hazin Bir Hikaye
Citroen: Bu logonun çok ilginç bir serüveni anlatılır. aracı imal eden adamın asıl amacı Mercedes gibi büyük firmalarla yarışmak imiş. Sırf bunun için yaptığı arabada çok sıra dışı özellikler varmış. Mesela yaptığı otomobil 3 tekerlek üzerinde bile çok rahat hareket edebiliyormuş.
Mucit, yaptığı arabanın maksimum hızdayken bile virajın sertliği ne olursa olsun hiçbir virajda kaza yapmayacağı konusunda iddialı görüşler dile getirmiş.
Ardından bu adam söylediği o maksimum hızda arabasını savuran biri olursa, o kişi arabadan sağ çıktığı takdirde kişiye bedava araba yapıp vereceğini de iddia etmiş. Çok insan denemiş, ama otomobili savurmayı bir türlü gerçekleştirememişler.
Hikaye acı bir son ile bitiyor. Nihayet adamın orduda çavuş olan oğlu da bu savurma işine kalkışmış. Denemiş ve savurmayı başarmış. Ancak savrulmanın etkisiyle maalesef oradan sağ çıkamamış. Adam bu olaydan sonra oğlunun hatırasına saygı olarak onun askeriyedeki çavuş rütbesinin işaretini bu bu otomobile logo olarak tasarlamış.