Bir otomobil almak istiyorsunuz. Ancak Ancak durumunuz 2. el bir araba almaya daha müsait. O halde ikinci el araç alırken nelere
dikkat etmeniz gerektiğini biliyor musunuz? 1. Satın almadan önce otomobili mutlaka belli bir müddet kullanın. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir. İşin ustası bunları anlayabilir. 2. Almayı düşündüğünüz otomobili baştan ayağa, en ince ayrıntısına kadar; motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine çok dikkatli bir şekilde inceleyin. eğer imkanınız varsa yakın bir tanıdığınız varsa satın almak için onunla beraber gidin. 3. Alacağınız aracın yasal bir problemi olup olmadığını anlamalısınız. Örneğin çalıntı olup olmadığını keşfetmek için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırmalısınız. Eğer ki çalıntı bir otomobil aldırsanız hem ödediğiniz paradan olursunuz hem de çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekir.. 4. Devletimizin Vergi numarası uygulaması nedeniyle artık ruhsatı üzerinize almanız gerekir. Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.
5. Satıcı ile
anlaşırsanız, otomobilinizi ücretini yüzde elli ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin.
O ilde bulunan Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını anladıktan sonra,
otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çıkarın.
İKİNCİ EL ARAÇ ALIMINDA DİĞER PÜF NOKTALAR
SÜRÜŞ TESTİ
Araca bindiğinizde 1.vitese alın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket
ettirmeye çalışın. Eğer otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur buna dikkat
edin. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. normalden fazla bir sarsıntı hissederseniz
olursa debriyajınızda bir sorun olabilir.
Hareketten sonra hızlanmadan önce henüz 1. vitesteyken yavaşça frene basıp
frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya
çalışın.
Otomobili sürün ve sesini
dinlemeye çalışın, olağan dışı bir ses, gıcırtı, tıkırtı
gibi sesleri dikkatle dinleyin.
Mutlaka 180 derecede
dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin
aks uçları aşınmış olabilir. dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu
tıkırtılar duyulmaz olacaktır.
Oldukça düz bir yolda ilerlerken
kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobilde sağa veya sola çekme olursa bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot
ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyonda titreme hissediliyorsalastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı
şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol
etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön
takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans
ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar
bozukluklarına bozuk veya kalitesiz parçalar neden olabilmektedir.
|
Bu dedikleriniz ekspertiz merkezleri açılmadan evvel faydalı bilgilerdi, şimdi ise yapılacak en doğru şey güvenilir referansı sağlam ekspertiz merkezine aracı götürmek, mesela aks körüğünü anlamak için sadece 180 derece direksiyon çevirmek yerine aracı lifte aldıklarında sadece körüklerin durumu değil aracın tamamen alt takım ve motorun yağ kaçağı durumu ve alttan darbe alıp almadığı kontrol edilebilir...
YanıtlaSil