Bir çok konuda olduğu gibi alışverişte de erkekler ile kadınların tercihleri birbirinden çok farklı olabiliyor. Örneğin karşı cinsten beklenilen ilgi, ev döşemesi ile ilgili tercihler, tv kanalları tercihleri bunlara örnek gösterilebilir. Aynı durumun otomobil alımında da olduğunu çeşitli araştırmalar ortaya çıkardı.
Otomobil sadece erkeklerin değil bundan sonra kadınlarında vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Dünyaca ünlü bir çok marka kadınların bir arabada ne aradıkları ile ilgili artık araştırmalar yapıyorlar. onları ne etkiliyor? neleri sevmiyorlar, neleri arzu ediyorlar. Bir otomobil hangi renk olursa onları cezbedebilir? hep beraber bakalım:
Araştırma şirketleri Kriterlerin hep aynı olduğundan bahsediyor, özellikle duygusal ve rasyonel yaklaşımlar ağırlıkta. “Aşık olmak gibi” diyor duygusal seçimler için. Rengi, tasarımı, iç dizaynı… Yani çekici olmalı, aklına yatmalı. Ama cezbedici seçimler biraz da maliyetli oluyor.
Bu sorunun cevabı kültürlere göre, eğitim seviyelerine göre ve ekonomik durumlara göre değiştği gibi bölgelere ve hatta mesleklere göre bile değişebiliyor. Birkaç model kadınlar tarafından ilgi görüyor. Örneğin; şehir otomobilleri. Hem tarz sahibi hem de küçük araçlar. Park etmesi rahat. Rahatlıkla kendilerini ifade edebilecekleri pratik arabalar. Büyük araçlar ve bu araçların melezi araçlar mevcut. Bu arabalarla kendilerini daha fazla güvende hissediyorlar.
Güney doğu asya ülkelerinde örneğin Çinde ise durum farklı. Bu tip ülkelerde zenginliği henüz elde etmiş olanlar var. O bölgelerde özellikle gençlik çağını geçmiş kadınların tercihi Mercedes A Serisi ki bu tip araçları insanlar 20-30 sene boyunca araba kullandıktan sonra aşama aşama elde ederler.
Bir çok katagori mevcut ama içlerinde en baskını “Kişiselleştirme”
Alınan bir otomobili kişiselleştirmek çok sayıda kişi için artık büyük önem ifade ediyor. İnsanlara kendi arabasını kişiselleştirme imkanı sağlayabilmek çok önemli. Örneğin yeni kasa Renault Clio’larda içerideki renklerden stickerlara kadar bir çok kişişelleştirme durumu ve imkanı sağlamış.
Yaşanılan çevreye zarar vermeyen teknolojiler en gözde 2. trend. Oldukça üşük CO2 salımı ve yakıt tüketiminin kontrolü konusunda üreticilere halihazırda yoğun bir talep var. Renault Clio da bu bağlamda amaca hizmet eden otomobiller en çok bilinen ve en çok tercih edilenlerden.
Diğer bir trend de kollektivite yani otomobilin içindeyken de hayatı askıya almadan yaşamsal faaliyetlerinizi devam ettiriyorsunuz.
Etkilerinin olduğu kesin. Günümüzde kadınların Eğilimleri öngörme yetisi erkeklerinkinden daha güçlü olduğu söyleniyor. Bu yüzden yeni üretim stratejisi, bu eğilimlere hangi karşılıkların verildiği en başta belirlenebilirse o ölçüde başarılı oluyor. Mevcut imkanlarımız, teknoloji ve yapmak istediklerimizi terazide dengede tutabilmemiz gerekiyor. Özellikle kadınlar imkan-ihtiyaç dengesini yakalamada hayli verimli.
güzel kadın güzel araba ya biner ikisi bir bütün gibidir.araba oyunları
YanıtlaSil