Honda Civic 1.6
Elegance
Honda Türk halkının sedan tipi otomobiller arasında en çok tercih ettiği markalardan biri. Ve bu yerini her geçen yıl güçlendirdiğini söylemeden edemeyiz. Honda Civic yeni iç ve dış tasarımıyla artık kullanıcılarına LPG seçeneği de sunmaya başladı. Garantiyi bozmayan LPG uygulaması ile daha önce kullanmadığı dizel motordan kaynaklanan eksiklğini gidermeye çalışan Honda, tasarımcılarının yarattığı sorunsuzluk ilkesi ile başarısını artrtırmaya çalışacak. Aynı katagorideki benzer Rakiplerinin bir çoğunda dizel motor seçenekleri varken Civic’in sedan karoserinde bu alternatifi şimdilik bulunmuyor.
Araç Güvenliği:Yeni Civic sedanın Euro Ncap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor. Hatchback kardeşinin test sonuçları aşağıdaki gibidir.
Önden çarpışma testinde Civic’in yaşam kabini tamamen stabil kaldı. Test verileri mankenlerin iyi korunduğunu gösterdi. Farklı boyuttaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarında gösterge panelinin ve direksiyonun sürücü diz bölgesine zarar verme riski olduğu belirlendi. Civic maksimum puanlarını yan bariyer çarpışma testinden aldı. Mankenler mükemmel korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde de iyi puanlar alan Civic’in sürücünün göğüs bölgesini iyi koruduğu görüldü.
Civic koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı boyun bölgesini mükemmel koruğu ortaya çıktı.
Dış Görünüşü
Yeni Civic’in tasarımı açıkçası çok cezbedici değil. Eski Civic bundan daha orijinal bir tasarıma sahipti. Ancak bu nesil daha eskiye düşkün gibi. Honda logosunu ortasına alacak şekilde yerleştirilmiş kromajlı şerit vasıtasıyla otomobilin ön aksamına daha elit bir hava verilmiş sanki. Yandan bakıldığında gayet iyi görünen modelin yan camlarında kelebek camları bırakıldığını farkediyoruz. Büyük yan aynalar selefinden kalma bir hatıra gibi. Aracın hayal kırıklığı yaratan kısmı arka tarafı… Arka tasarım çok sıradan. Arka tasarım için şu noktası güzel diye bir yorum yapamıyoruz. Sadece genişliği 5 mm artan Civic, Volkswagen Jetta’dan 9,9 cm, Renault Fluence’den ise 6,5 cm daha kısa. Modelin 440 litrelik bagaj hacmi rakiplerinin 500 litre üzerindeki bagaj hacimlerinin yanında biraz küçük. LPG tankı stepnenin yerine yerleştirilmiş ve stepne bir kılıf içerisinde bagajda duruyor bu sebeple bagajdan yaklaşık 500 litrelikl bir alan maalesef düşmüş oluyor.
Motor GücüHonda’nın dayanıklılığı ile ün yapmış 1.6 litrelik atmosferik motorları LPG sistemleri ile son derece uygun ve beraber çalışabilir. Rakiplerinin pek çoğu aşırı beslemeli ve bu sayede verimi arttırılmış motorlar kullanırken Civic hala geleneksel bir motora sahip. 6500 d/d’de 125 hp güç üreten motor, 4300 d/d’den itibaren 152 Nm tork üretiyor. 5 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor gücünü ön tekerlere iletiyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 12,2 saniyede gerçekleştiriyor. Tork konvertörlü şanzıman konfor açısından çok başarılıyken, şehir içinde tüketim değerlerinin yükselmesine neden oluyor. Bu değerlere bakıldığında Civic’in çevik bir karaktere bürünmesi için yüksek devir aralığında dolaşılması gerektiği anlaşılıyor.LPG’nin performansa etkisini pek çok kullanıcı hissetmeyecektir ama hassas kişiler dik yokuşlarda benzine göre hafif bir cansızlığı fark edecektir. Benzinli ortalama tüketimi 9.2 lt/100 km olan Civic, LPG’de ise 10.1 lt/100 km ortalama tüketim yakaladı. Tüketim şehir dışında ise 7 lt/100 km LPG yaklaşık tüketim yapıyor.
İç Dizaynı:
Civic’in iç dizaynı oluştururken daha çok sert plastik daha çok kullanılmış. Bu sebeple kalite konusunda çok başarılı olabileceğini ön görmüyoruz. Modelde kullanılan gösterge grubu iki kısımlı olarak dizayn edilmiş. Direksiyonun ortasından takip ettiğimiz kısımda devir göstergesi bulunurken, direksiyon üzerinden dijital hız göstergesini görüyoruz. Hız göstergesinin yan kısımlarında bulunan çizgiler sürüş stilimize göre renk değiştiriyor. Ekonomik bir sürüş karakteri ile yol alıyorsanız yeşile dönen ışıklar, gaza yüklendiğiniz durumlarda maviye dönüyor. Ergonomik açıdan tüm kumandaların sorunsuz olduğu araçta havalandırma kapaklarının birbirinden çok farklı yapısı simetri takıntısı olanları rahatsız edebilir. Açık renkli döşemelerle oldukça ferah görünen kabinde yeteri kadar eşya gözü var ancak kapı ceplerinin daha büyük olması gerekirdi. LPG sisteminin yakıt göstergesi ve geçiş düğmesi koltuk ısıtma butonlarının altına yerleştirilmiş. Araç içerisinde en çok dikkat çeken yol bilgisayarı ekranının okunabilirliği çok iyi ve buradan görüntülenen geri görüş kamerasının netliği pek çok rakibini kıskandırabilir.
Rahatlık ve Yol KavramaÖnde MacPherson, arka kısımda ise çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanan Civic, virajlı yollarda keyif alarak kullanacağınız bir otomobil olmaktan uzak. Hızlı girilen virajlarda önden kaymaya meyilli, ancak standart sunulan ESP bu sorununun aşılmasında çok büyük bir yardımcı. Civic daha çok huzurlu yolculukların otomobili. Yumuşak koltuklarının konforu gayet iyi, yalıtım konusunda kendini geliştirmiş ve süspansiyon sistemi konfor açısından iyi işler çıkarıyor. Arka koltukta yolculuk edenler için de yeterince diz ve baş mesafesi sunan Civic, bu konularda geçer not almayı başarıyor. Üstelik düz zemin sayesinde arka orta koltukta yolculuk eden kişi de hiç bir sıkıntı hissetmiyor
1.6 litrelik dizel motorunu daha yeni getiren Honda o motoru da sadece Civic Hatchback de koyarak yine bir çok olumsuzluğu da beraberinde getirdi. Civic sedan ile az maliyetle yol almanın tek yolu ise LPG kitlerine kaldı. BRC ile anlaşan Honda garantiyi bozmayan uygulama sayesinde rakiplerinin dizel versiyonları ile mücadele etmeye çalışıyor ama işi hala çok zor. LPG uygulaması benzinli versiyondan farklı hissettirmiyor ve yakıt maliyetini düşürüyor ama Civic’in şehir içi tüketimi maliyet açısından hala dizel motorlu rakiplerinden daha yüksek. Bunların dışında Civic ne dış tasarımı ne de iç tasarımı ile insanı heyecanlandıracak bir otomobil olamıyor maalesef. Ben sadece direksiyonunu ve geri görüş kamerasını sevdim, geri kalan noktalarda rakiplerinden ayıran bir farklılık yaratılamamış. Koltuklarda kullanılan kumaşın cinsi çabuk yıpranacak izlenimi bırakıyor. Civic’in ileriye yol kat ettiği tek kısım yalıtım olmuş. Model eskisinden sessiz yapısıyla daha rahat yolculuklara fırsat veriyor.
Önden çarpışma testinde Civic’in yaşam kabini tamamen stabil kaldı. Test verileri mankenlerin iyi korunduğunu gösterdi. Farklı boyuttaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarında gösterge panelinin ve direksiyonun sürücü diz bölgesine zarar verme riski olduğu belirlendi. Civic maksimum puanlarını yan bariyer çarpışma testinden aldı. Mankenler mükemmel korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde de iyi puanlar alan Civic’in sürücünün göğüs bölgesini iyi koruduğu görüldü.
Civic koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı boyun bölgesini mükemmel koruğu ortaya çıktı.
Dış Görünüşü
Yeni Civic’in tasarımı açıkçası çok cezbedici değil. Eski Civic bundan daha orijinal bir tasarıma sahipti. Ancak bu nesil daha eskiye düşkün gibi. Honda logosunu ortasına alacak şekilde yerleştirilmiş kromajlı şerit vasıtasıyla otomobilin ön aksamına daha elit bir hava verilmiş sanki. Yandan bakıldığında gayet iyi görünen modelin yan camlarında kelebek camları bırakıldığını farkediyoruz. Büyük yan aynalar selefinden kalma bir hatıra gibi. Aracın hayal kırıklığı yaratan kısmı arka tarafı… Arka tasarım çok sıradan. Arka tasarım için şu noktası güzel diye bir yorum yapamıyoruz. Sadece genişliği 5 mm artan Civic, Volkswagen Jetta’dan 9,9 cm, Renault Fluence’den ise 6,5 cm daha kısa. Modelin 440 litrelik bagaj hacmi rakiplerinin 500 litre üzerindeki bagaj hacimlerinin yanında biraz küçük. LPG tankı stepnenin yerine yerleştirilmiş ve stepne bir kılıf içerisinde bagajda duruyor bu sebeple bagajdan yaklaşık 500 litrelikl bir alan maalesef düşmüş oluyor.
Motor GücüHonda’nın dayanıklılığı ile ün yapmış 1.6 litrelik atmosferik motorları LPG sistemleri ile son derece uygun ve beraber çalışabilir. Rakiplerinin pek çoğu aşırı beslemeli ve bu sayede verimi arttırılmış motorlar kullanırken Civic hala geleneksel bir motora sahip. 6500 d/d’de 125 hp güç üreten motor, 4300 d/d’den itibaren 152 Nm tork üretiyor. 5 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor gücünü ön tekerlere iletiyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 12,2 saniyede gerçekleştiriyor. Tork konvertörlü şanzıman konfor açısından çok başarılıyken, şehir içinde tüketim değerlerinin yükselmesine neden oluyor. Bu değerlere bakıldığında Civic’in çevik bir karaktere bürünmesi için yüksek devir aralığında dolaşılması gerektiği anlaşılıyor.LPG’nin performansa etkisini pek çok kullanıcı hissetmeyecektir ama hassas kişiler dik yokuşlarda benzine göre hafif bir cansızlığı fark edecektir. Benzinli ortalama tüketimi 9.2 lt/100 km olan Civic, LPG’de ise 10.1 lt/100 km ortalama tüketim yakaladı. Tüketim şehir dışında ise 7 lt/100 km LPG yaklaşık tüketim yapıyor.
İç Dizaynı:
Civic’in iç dizaynı oluştururken daha çok sert plastik daha çok kullanılmış. Bu sebeple kalite konusunda çok başarılı olabileceğini ön görmüyoruz. Modelde kullanılan gösterge grubu iki kısımlı olarak dizayn edilmiş. Direksiyonun ortasından takip ettiğimiz kısımda devir göstergesi bulunurken, direksiyon üzerinden dijital hız göstergesini görüyoruz. Hız göstergesinin yan kısımlarında bulunan çizgiler sürüş stilimize göre renk değiştiriyor. Ekonomik bir sürüş karakteri ile yol alıyorsanız yeşile dönen ışıklar, gaza yüklendiğiniz durumlarda maviye dönüyor. Ergonomik açıdan tüm kumandaların sorunsuz olduğu araçta havalandırma kapaklarının birbirinden çok farklı yapısı simetri takıntısı olanları rahatsız edebilir. Açık renkli döşemelerle oldukça ferah görünen kabinde yeteri kadar eşya gözü var ancak kapı ceplerinin daha büyük olması gerekirdi. LPG sisteminin yakıt göstergesi ve geçiş düğmesi koltuk ısıtma butonlarının altına yerleştirilmiş. Araç içerisinde en çok dikkat çeken yol bilgisayarı ekranının okunabilirliği çok iyi ve buradan görüntülenen geri görüş kamerasının netliği pek çok rakibini kıskandırabilir.
Rahatlık ve Yol KavramaÖnde MacPherson, arka kısımda ise çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanan Civic, virajlı yollarda keyif alarak kullanacağınız bir otomobil olmaktan uzak. Hızlı girilen virajlarda önden kaymaya meyilli, ancak standart sunulan ESP bu sorununun aşılmasında çok büyük bir yardımcı. Civic daha çok huzurlu yolculukların otomobili. Yumuşak koltuklarının konforu gayet iyi, yalıtım konusunda kendini geliştirmiş ve süspansiyon sistemi konfor açısından iyi işler çıkarıyor. Arka koltukta yolculuk edenler için de yeterince diz ve baş mesafesi sunan Civic, bu konularda geçer not almayı başarıyor. Üstelik düz zemin sayesinde arka orta koltukta yolculuk eden kişi de hiç bir sıkıntı hissetmiyor
Teknik Özellikler | ||
Motor: | SOHC i-VTEC | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 125 bg / 6500 rpm | |
Maksimum Tork: | 152 Nm / 4300 rpm | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,2 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Soğutmalı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin-LPG | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,6 lt | |
Şehir Dışı: | 5,2 lt | |
Karma: | 6,8 lt | |
Test: | 10,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 157 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4545 mm | |
Genişlik: | 1755 mm | |
Yükseklik: | 1435 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2675 mm | |
Bagaj Hacmi: | 440 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1241 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
1.6 litrelik dizel motorunu daha yeni getiren Honda o motoru da sadece Civic Hatchback de koyarak yine bir çok olumsuzluğu da beraberinde getirdi. Civic sedan ile az maliyetle yol almanın tek yolu ise LPG kitlerine kaldı. BRC ile anlaşan Honda garantiyi bozmayan uygulama sayesinde rakiplerinin dizel versiyonları ile mücadele etmeye çalışıyor ama işi hala çok zor. LPG uygulaması benzinli versiyondan farklı hissettirmiyor ve yakıt maliyetini düşürüyor ama Civic’in şehir içi tüketimi maliyet açısından hala dizel motorlu rakiplerinden daha yüksek. Bunların dışında Civic ne dış tasarımı ne de iç tasarımı ile insanı heyecanlandıracak bir otomobil olamıyor maalesef. Ben sadece direksiyonunu ve geri görüş kamerasını sevdim, geri kalan noktalarda rakiplerinden ayıran bir farklılık yaratılamamış. Koltuklarda kullanılan kumaşın cinsi çabuk yıpranacak izlenimi bırakıyor. Civic’in ileriye yol kat ettiği tek kısım yalıtım olmuş. Model eskisinden sessiz yapısıyla daha rahat yolculuklara fırsat veriyor.