Bu yazımızda Toyata'nın ünlü serisinden Corolla tipi otomobiller hakkında bir incelememiz olacak.Bunlardan bir tanesi müşteri memnuniyetini sağlamak için araç komforuna daha fazla yatırım yapılmış bir Corolla 1.6 Elegant A/T, bir de bazı eksikliklerine rağmen ekonomik olarak orta halli insanlar için bir değeri olan Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra.
Aralarındaki gerçek farklılık tam olarak nedir?
Dış görünümünde yapılan bazı değişikliklerden sonra Coralla otomobiller göze biraz daha şık geliyor. aracın arka kısmında şeffaf stoplar eklenmiş olanCorolla’nın makyaj öncesi hali biraz daha muhafazakarlık taşıyordu. Şeffaf stoplar aracı sanki yeniden ele alınmış gibi gösteriyor. Benzinli otomobilleri ile dizel versiyonları yoldayken ayırt etmemizi sağlayan arka kısımdaki D-4D işareti kaldırılmış. Artık benzinli ile dizeli ayırt etmek için otomobilleri çok daha yakından incelemek gerekiyor.
Baktğımız benzinli olan araç hemen kendini otomotik vitesteki şıklığı ve iç donanımının yakışırlığı ile öne çıkıyor. Açık renkle yapılmış koltuk formasyonu ile elegant corolla yolcularını güvenle karşılıyor. Dizel motorlu corolla ise alçakgönüllü bir duruş ile dikkatleri kendine çekmekten uzak. koltuk renkleri siyah ve diğerine göre biraz daha iç karartıcı bir ortama kapı aralıyor.
Diğer bir fark da dizel corollayı çalıştırmak için direksiyon simidi yanındaki kontak anahtar gerekiyor. Fakat Elegant Corolla için buna ihtiyaç duyulmuyor. Çünkü tek düğme ile anahtarsız çalıştırmak mümkün hale getirilmiş. Motor çalıştığı anda dizel motorda bir müddet motor sesi iç mekanda da duyuluyor, motor yeterli ısıya ulaştığında ise bu sesin kesildiğini görüyoruz. Yolculukta ise belirli bir hıza ulaştığımızda örneğin 90 km hız yaptığınızda motor sesi açısından iki otomobil arasında ayırım yapmak imkan dışı. Bunun sebebi de yol sesinin motor sesinden her ikisinde de daha ağır gelmesi. Benzinli Corolla yaklaşık 12 saniyede 100 km hıza ulaşabilirken bu rakamlar dizel motorlu Corollaya göre 10km/S daha avantajlı. Diğer bir farklı organizmalar ise far ve yağmur sensörleri: Bu uygulamalar sadece benzinl corolla'da bulunuyor.
Eğer uzun yola sık sık çıkıyorsanız Benzinli Corolla daha rahatlık sağlıyor zira dizelli versiyonda hız sabitleyici özellik bulunmuyor. Ayrıca dizel motorlu ürünlerde gece yolculuğu sırasında dikiz aynasını otomatik değil elle karartmak gerektiğini de hemen belirtelim.
Geri Vites için de ayrı bir başlık açmak gerekiyor. Çünkü Dizel motorlu Corollalarda geri gidişlerde ve park esnasında hiç bir yardımcı özellik barındırmıyor. Aksine diğerinde ise geri görüş kamerası otomatik devreye girebiliyor ve santimetrik ayarlamalar yapabiliyorsunuz.
Benzinli versiyonda ESP alabilmeniz için en yüksek donanım paketinin üzerine içinde Xenon far ve ESP’yi barındıran opsiyon paketini ek ücret ödeyerek satın almanız gerekiyor. Corolla gibi arkasını kolay bırakan bir araçta ESP gerçekten çok önemli bir donanım. Bir düşük donanım paketine sahip olmasına rağmen garip bir şekilde Comfort Extra donanımlı dizel Corolla’lar ESP sistemine sahipler.
Bütün bunların dışında Dizel motorlu Corolla 3800 d/dk’da 90 hp güç üretme imkanına sahipken, 1800 devirde üretmeye başladığı 205 Nm torkun etkisiyle yeterli ataklığı sunuyor. Testimiz süresince 100 km’de ortalama 5 litre motorin tüketen D-4D motor bir depo ile 1100 km menzil sunuyor. Corolla’nın bu değerleri yakalamasında dişli oranları iyi ayarlanmış 6 kademeli manuel şanzımanın büyük rolü var. VVTi motorlu Corolla ise 6000 d/dk’da 124 hp güç ve 5200 d/dk’da 157 Nm tork üretmesine rağmen 4 ileri klasik otomatik şanzımanın hantallığı sebebiyle dizel araçla aynı 0-100 km/s hızlanma süresine sahip. Hatta ara hızlanmalarda dizel motor yüksek torkun etkisiyle daha konforlu bir şekilde hızlanıyor. Benzin motoru klasik otomatik şanzımanla birleşince doğal olarak dizele oranla yüksek yakıt tüketim değerleri ortaya çıktı. Benzinli Corolla testimiz süresince 100 km’de yaklaşık 8 litre civarında benzin harcadı.
Herkese Güvenli ve Keyifli Sürüşler Dileriz.