Volkswagen Golf 7 ve Özellikleri

Golf hiç şüphesiz volkswagen arabaları içinde en gözde olan otomobillerden biri durumunda. ilk üç jenerasyondan sonra kendini yenilemeye başlayan golf daha sonra 7. ürüne kadar ulaştı. Bu türünde muhafazakar çizgisini yani geçmişten getirdiği özellikleri korumakla beraber modernleşmeyi de başardı ve yeni bir anlayış ortaya koydu otomobil dünyasında. Yeni ürünleri ile şimdi VW Golfu biraz daha yakından tanıyalım.
vw golf 7 yorum, tavsiye ve özellikler
Taşıt Güvenliği:
Bakacağımız markanın önemli bir modeli olan Golf, yeni çıkan bu nesli ile nesliyle Euro Ncap çarpışma testlerine katıldı. dizayn konusunda çok fazla farklılık olmadığı için bu konuda eleştiri alsa da güvenlikte güvenlikte hiç şüphesiz çok iyi. Önden çarpışmalarda sabit kalan otomobil, sürücü ve yolculara gerekli güvenliği sağlamayı başarıyor. Yandan araç çarpışmalarında da başarısını devam ettiren bu model sabit bariyer çarpışmalarında bel ve göğüs bölgesinde tam puan alamadı. Arkadan çarpmalarda ise yüksek puan almayı başaran Golf 7, bu dereceyi bileğinin hakkıyla aldı.





Dış Görünüşü:
 Golf’volkswagen grup tarafında MQB platformu üzerine yenilendi. Bundan dolayı yeni geliştirilen sistemler üst segmentlere rahatlıkla entegre edilecek ve mali konularda da tasarrufa gidilecek. Yeni otomobilimiz olan Golf 7’nin tasarımına göz gezdirecek olursak, kullanılan keskin ve sert hatlar otomobile bir dinamik enerji kattığını görürüz. LED gündüz farı konusunda bekli de fenomen olan marka, Golf 7’de de bu detayı unutmamış. “U” şeklinde konumlandırılmış LED gündüz farları ön tasarımda en dikkat çekici detaylar arasında. Önden arkaya doğru alçalmadan ilerleyen tavan yapısı, özellikle arkadaki misafirlerine iyi bir baş mesafesi sunacağının sinyallerini veriyor. Golf 7’nin boyutlarına baktığımızda 4255 mm uzunluğa, 1799 mm genişliğe, 1452 mm yüksekliğe ve 2637 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile selefine göre 56 mm daha uzun bir yapı kazanırken, genişlik konusunda 28 mm’lik bir eksilme var.

Motor ve performans
Volkswagen; 1.4 TSI 140 ps, 1.2 TSI 105 ps, 1.4 TSI 122 ps ve 1.6 TDI 105 ps motor seçeneklerini kullanıcıya sunmuş. Test konuğumuz olan Golf ise 1,6 TDI Bluemotion motora sahipti. Bu motor 3000 ila 4000 d/d arasında 105 ps güç, 1500 ila 2750 d/d’lar arasında ise 250 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri DSG şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,7 sn’de tamamlarken, maksimum 192 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 3,9 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında normal kullanımlarda 5.6 litrelik bir kullanım elde ettik. Ancak dikkatli kullanımlarda fabrika verilerini tutturmak hayal değil. 1.6 litrelik bu ünitenin başarılı bir grafik çizdiğini rahatça belirtelim. DSG şanzımanın hızlı ve sarsıntısız geçişleri bu konuda en büyük yardımcısı.

İç Dizaynı:
Otomobilimiz sürekli aynı iç dizaynı kullanmak gibi bir durumda olduğu için bu konuda çok eleştireler almıştır. Ancak  Golf 7 için bunu söylemek oldukça zor. Tamamen değişim göstermese de iç mekân bu otomobile has bir yapım hemen dikkat çekiyor. Bunun en büyük kanıtıysa direksiyon simidi. 3 kollu direksiyon simidi piyano siyahı kaplamalar ile şık bir görüntü kazanmış. Ayrıca bu kaplama üzerine konumlandırılmış fonksiyon tuşları sayesinde yol bilgisayarı ve multimedya işlemlerinizi ellerinizi direksiyondan çekmeden yapabiliyorsunuz. Gösterge tablosunun orta kısmı da bu otomobili özel hissettirecek şekilde tasarlanmış. Ama bunun dışındaki klima kumandaları, otomatik vites topuzu ve daha birçok detay aileden tanıdık geliyor. Malzeme kalitesi ve işçilik çıtası üst seviyede tutulurken, önde ve arkada oturan yolculara sunulan alan ideal seviyede. Dış tasarımda yer alan alçalmayan tavan yapısı sayesinde arka koltuktaki misafirlere yeterli bir baş mesafesi sunulmuş. Volkswagen Golf 7’de birçok eşya gözüne yer vermiş. Orta konsol ve kapı kanarlarıyla sınırlı kalmayan eşya gözleri ön iki koltuk altına çekmece tarzında yapılan gizli gözler bu durum güçlendirilmiştir.


Yol Konforu ve Tutuşu:

Golf 7 süspansiyon tercihini komfor odaklı olarak kullanmış diyebiliriz. Buradan hareketle asfalttan gelen şok darbelerini yok etmekte oldukça başarılı. İç mekân da kullanılan malzemeler ile konfor çıtasını yükseltirken, ses yalıtımı üzerine de dersini çalışan Volkswagen’in iyi işler başardığını rahatça söyleyebiliriz. Yol tutuş konusunda ise harekete duyarlı direksiyon ve ESP sistemi en büyük yol yardımcılarını gibi.


“ Tasarım anlamında keskin hatlar ile sportif yapısı vurgulanan yeni model LED far teknolojisiyle özellikle ön bölümde daha yırtıcı bir yapıya bürünmüş. Makul kullanımlarda ise ekonomik olmayı rahat bir şekilde başarıyor. Viraj dinamiklerinde ise son derece başarılı işler çıkaran Golf 7, bu özelliğini süspansiyon ve hisli direksiyonuna borçlu. Dinamizmin sınırlarını aştığınızda ise önden kayma eğilimi gösteren Golf 7, standart olarak sunulan ESP sistemi sayesinde güvende olduğunuzu hissettiriyor.Yorumumu okuyanlar belki abartı diyecek ama dikiz aynasından bu otomobil arkanıza yaklaştığında şeytani bir görüntü ile karşı karşıya kalıyorsunuz. İç mekânda ise kısmen de olsa bu otomobili özel hissettirecek detayların olması mutluluk verici. Doğru sürüş pozisyonuna çok kısa sürede erişebiliyorsunuz. Otomobilin dinamiklerine baktığımızda 1,6 litre performanslı bir grafik çiziyor.  Golf 7 her anlamda otomobil severlerin beğenisini rahat bir şekilde kazanıyor. Ancak ekstra donanımlara alınan ücretler olmasa, 42.900 TL fiyat etiketiyle daha yüksek satış rakamları yakalaması içten bile değil.


Teknik Özellikler
Motor:1.6 TDI
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:105 bg 3000-4000 d/d
Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma10,7 s
Maksimum Hız:192 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:4,6 lt
Şehir Dışı:3,5 lt
Karma:3,9 lt
Test:5,6 lt
CO2 Emisyonu102 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4255 mm
Genişlik:1799 mm
Yükseklik:1452 mm
Dingil Mesafesi:2637 mm
Bagaj Hacmi:380 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
Boş Ağırlık:1313 kg
Lastik Boyutu:225/45 R 17

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

Site İstatistikleri