DSG Nedir ve Ne İşe Yarar?
Bu sistemde yer alan çift kavrama özellliği vites geçişlerindeki konfor için dizayn edilmiştir. Buna göre vites geçişi sırasında kavramalardan biri çalışır durumda iken diğeri yeni vites konumuna geçmek için hazır olmaktadır. Bu durum kullanımda da bazı değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Örneğin normal bir otomatik vites araçta vites D konumudayken gaza basıp kalkış yapılır. Ancak Dsg şanzıman sisteminde bu yanlış bir kullanım olacaktır. Çünkü çift kavrama özelliği olduğu için D pozisyonunda gaz vermeye gerek kalmamakta, araç kendiliğinden hareket etmeye başlamaktadır. Bu durumdayken eğer sürücü gaz verecek olursa Dsg arızası ile karşılaşmanız olasıdır. Bu durumda dsg şanzımanın ömrü de kısalacaktır. Otomatik şanzıman tamiri ise bilindiği üzere epey masraflıdır.DSG Arızaları
ayrıca dsg şanjıman sisteminde mekatronik isimli bir robot bulunmaktadır. Bu robot, elektronik sinyali halinde gelen veriyi mekanik harekete dönüştürmeyi sağlamaktadır. Sistemin beyni bu parçadır denilebilir kısaca.
Sürücülerin bu sistemle ilgili olarak sık karşılaştığı arızalardan biri olan DSG Mekatronik arızası aracın gösterge ekranında yanan veya yanıp sönen vites ışıkları ile anlaşılabilir. Bu aracın genel sağlığı ile doğrudan bağlantılı bir durum olduğu için en kısa sürede DSG vites arızası işinden anlayan iyi bir servise veya ustaya gösterilmelidir.