Çoğumuz gençliğimizden beri araba kullanıyoruz. Birçoğu için arabasız yaşamayı hayal etmek neredeyse imkansız. Bir bakıma hayatımızın bir bölümünü özetliyorlar. Ancak birçok şey gibi, arabalar da performans ve olumsuz sürprizlerle bazen bizi test ederler.
En çok ihtiyaç duyduğunuz anda arabanızın bozulmasının yaşattığı hüsranı bilirsiniz. Peki ya size araba sorunlarının en yaygın nedenlerinden bazılarının kolay çözümlerinin olduğunu kendi başınıza yapmayı öğrenebileceğinizi söylesem? İşte bilmeniz gereken 10 temel araba tamiri.
İŞTE EVDE ARABA TAMİRİ İÇİN 10 BİLGİ
1. Yağ Nasıl Değiştirilir?
Aracınızın sorunsuz çalışmasını sağlamak ve motorunun ömrünü uzatmak için aracınızın yağını düzenli olarak kontrol etmeniz ve değiştirmeniz gerekir. Arabanızın yağını değiştirmek, araba bakımı veya onarımı için sahip olmanız gereken en temel becerilerinden biridir. Tabii arabanızın yağ filtresi ve yağ tahliye tapasına ulaşmak sizi biraz zorlayabilir.
Temel adımlar, yağ boşaltma tapasını çıkararak yağı boşaltmayı, yağ filtresini söküp boşaltmayı, yağ filtresini ve boşaltma tapasını geri takmayı, yağ doldurma deliği kapağını çıkarmayı ve yeni yağ dökmeyi içerir. İnternet ortamında sizlere görsel olarak sunulan tonlarca resim ve videodan öğrenemeyeceğiniz hiçbir şey yok.
2. Lastik Değiştirme
“Tekerleklerin” araba tamir bilgisi için olmazsa olmaz bir konumu vardır. Çünkü lastikler aracınızın en önemli parçalarından biridir. Ve arada sırada sizi sıkıntıda bırakırlar. Ancak patlak bir lastiği değiştirmek çok büyük bir sorun değildir ve aslında öğrenilmesi hayat kurtarıcı bir değerdedir.
Temel adımlar, bijon somunlarının (anahtarla) gevşetilmesi, arabayı yerden kaldırmak için bir kriko kullanılması , bijon somunlarının (ve ardından lastiğin) çıkarılması, stepnenin takılması, bijon somunlarının tekrar takılması ve uygun biçimde sıkıştırılmasıdır. Bu kadar basit.
3. Bujilerin değiştirilmesi
Çoğumuz bujilerin ne olduğunu ve ne yaptıklarını biliyoruz. Benzini tutuşturmak için kıvılcım oluşturan silindirin içindeki küçük cihazlardır ve sonuçta aracınıza güç sağlar. Ama her 10.000 km'de bir aşınırlar. Düzeltme aslında oldukça kolaydır.
Bujiler şu şekilde değiştirilir: bujilerinizi bulma, buji kablosunu çıkarma, arızalı bujiyi çıkarma, yeni bujiyi yerine takma ve kabloyu geri takma. Hepsi bu! Kendiniz yapmadan önce bir videodan izleyerek yapabileceğinizden emin olun.
4. Boyadaki çiziklerin giderilmesi.
Çizikler arabada olmasını istemediğimiz kötü bir özellik. En küçük çizikler bile uzaktan görülebilir ve metal canavarınızın genel görünümünü öldürebilir. Ne yazık ki, bunları bir kaportacıda çıkarmak size binlerce liraya mal olabilir. Ancak basit bir el işi ile paradan ve hayal kırıklığından tasarruf edebilirsiniz.
Çizikleri gidermek için şunları yapın: çiziğin derinliğini belirlemek, çiziği hafifçe zımparalamak, alanı temizlemek, ovalama bileşiği uygulamak, alanı uygun bir cila ile cilalamak, bir süre sonra cilaladığımız alanı yıkamak ve son olarak onarımı kapatmak için ilgili yeri tekrar cilalamak. Bu kadar.
5. Araç aküsünün değiştirilmesi.
Araba aküleri en uygunsuz zamanlarda üzerimizde ölme eğilimindedir. Özellikle soğuk havalarda. Eğer yolculuk sırasında bu olursa, en iyi seçeneğiniz yol yardımı bulmak ve/veya bir çekici çağırmak olacaktır. Ancak evdeyseniz ve akünüz değiştirilmesi gerekebileceğine dair işaretler gösteriyorsa, basit bir işlem ile akü değiştirme yöntemi oldukça kolaydır.
Yöntem: Araç çalışmazken aküden kapakları çıkarmak, negatif kabloları ayırmak, kelepçeyi akü direğinden uzaklaştırmak, pozitif kablo kelepçesi için aynısını yapmak, tüm vidaları çıkarmak, eski pili yenisiyle değiştirmek ve son olarak kablo kelepçeleri yeniden bağlamak . Kabloları çıkarmadan önce karıştırmamak için etiketlediğinizden emin olun. Elektrik karışıklığı akünüzün bozulmasına yol açabilir.
6. Bir far veya arka lambanın değiştirilmesi.
Kırık veya bozuk bir far veya arka lambaya sahip olmak sadece rahatsız edici olmakla kalmaz, aynı zamanda yasa dışıdır. Sonuç olarak, solmaya başlar başlamaz onları değiştirmeniz gerekir. Ama lamba değişimi bu kadar kolayken neden bir tamirciye para harcayasınız?
Bunun için: far çerçevesini brakete bağlayan vidaların çıkarılması, elektrik konektörünün ayrılması, arızalı ampulün çıkarılması ve yenisiyle değiştirilmesi, konektörün tekrar takılması ve son olarak çerçevenin değiştirilmesi.
Bazen sadece çerçeveniz kırılabilir, bu da aynı derecede tehlikeli olabilir. Aynı prosedürü izleyerek değiştirebilirsiniz.
7. Sileceklerin değiştirilmesi.
Ön cam silecekleri, aracınızın güvenlik sisteminin en az takdir edilen parçalarından biridir. Şiddetli bir yağmur veya kar yağışı sırasında sizin üzerinizde başarısız olurlarsa, belki de yepyeni aracınıza zarar verirlerse ne olacağını hayal edin. Arızalı silecek lastiklerinin değiştirilmesi gerekir ve ön cam sileceklerinizin her zaman mükemmel durumda olduğundan emin olmanız gerekir. Bu aslında çok kolay bir düzeltmedir.
Adımlar şunları içerir: silecek kolunu ön camdan uzaklaştırmak, silecek lastiğinin çekilmesine izin veren küçük tırnağa bastırmak, yeni silecek lastiğini silecek koluna hizalamak ve sıkıca itmek. Hepsi bu kadar! Bunu yaparken internetten bulduğunuz videoları doğru bir şekilde takip ettiğinizden emin olun.
8. Hava filtrelerinin değiştirilmesi.
Hava filtreleri, arabanızın en çok gözden kaçan parçalarından biridir. Motorunuzu tozdan ve diğer kirleticilerden uzak tutarlar. Ucuzdurlar ve değiştirilmesi oldukça kolaydır, bu nedenle arabanızın motorunu temiz tutmak başka bir kolay bir ev işi tamiridir.
Hava filtresini değiştirmek için: Koruyucu kapağın açılması, hava filtresi ünitesinin bulunması, hava filtresi kapağının çıkarılması, hava filtresinin çıkarılması ve hava filtresi yuvasının temizlenmesi, yeni bir filtrenin takılması ve son olarak kapağın değiştirilmesi. İşlem tamamlandı! Filtrenizi her 30.000 km'de bir veya yaklaşık olarak yılda bir değiştirdiğinizden emin olun.
9. Fren balatalarının değiştirilmesi.
Frenler, sürüş sırasında güvenliğinizi sağlamak için aracınızın en önemli unsurlarından biridir. Birçok araba kazası, fren arızalarından kaynaklanır, bu nedenle arabanızın frenlerinin her zaman mükemmel durumda olması gerekir. Neyse ki, fren balatalarını değiştirmek, patlak bir lastiği değiştirmek kadar kolay olabilir.
Temel adımlar, tekerleklerin bijon somunlarının gevşetilmesi, arabanın krikoyla kaldırılması, tekerleklerin çıkarılması, sürgü cıvatalarının çıkarılması, eski fren balatalarının çıkarılması ve yenileriyle değiştirilmesi ve sürgü cıvatalarının ve tekerleklerin güvenli bir şekilde tekrar takılmasıdır. Replika tekerlekler kullanıyorsanız özellikle dikkatli olmalısınız . Bu, size biraz para tasarrufu yaptıracak başka bir basit kendin yap işlemi!
10. Çalışmayan arabayı çalıştırma.
Bu, temel bir beceri olduğu için bir onarım değildir. Herkes kendi arabasını nasıl çalıştıracağını bilmeli. Arabanız her çalışmadığında yol yardımını çağırmak istemezsiniz ve bu gerçekten şimdiye kadarki en kolay şey.
Takviye kablolarınızı çıkarın, her iki aracı da boşa alın ve kontağı kapatın. Şimdi kırmızı klipslerden birini akünüzün artı kutbuna ve diğerini diğer arabadaki ( çalışacak olan ) akünün artı kutbuna takın. Siyah klipslerden birini diğer arabadaki akünün eksi kutbuna takın. Diğer ucunu boyasız bir metal yüzeye takın. Şimdi aracınızı çalıştırmayı deneyin. Arabanız çalışacaktır.