1. Bu arızalar içinde en çok görüleni direksiyonun kendine ait mekaniğinde bir sorun oluşması durumudur. Örnek verecek olursak direksiyon kolu normalde olması gerekenden çok daha fazla bir sürtünme yaşıyordur.
2. Direksiyon kutusunun içinde bulunan dişlilerin biri ya da daha fazlasında arıza gerçekleşme ihtimali vardır.
3. Kaster ayarında bir arıza oluşmuştur. Yani aracın süspansiyon sistemini de ilgilendirecek şekilde tekerlek açılarının birbirinden farklı olacak şekilde değişmesi gerçekleşmiştir. Bahsettiğimiz açıların birbirine eşit olmaması durumunda araçlar daha düşük açıya doğru kayma yaparlar ve bu durum hem direksiyonu sertleştirir hem de araç kontrolünü daha güç bir hale getirir.
4. Direksiyon çolak kolu incelenebilir.
5. Yukarıda saymış olduğumuz durumlar dışında özellikle tekerlek ve ona bağlı akşamlardaki arızalar da direksiyon sertleşmesine neden olabilecek diğer etmenlerdir. Mesela araca uygun olmayan tekerlek kullanımı direksiyon hakimiyetini illaki güçleştirecektir.
6. Bir diğer direksiyon harici etki de balans ayarlarının bozulmuş olmasıdır. Çok görülen bir durum olmasa da balans ayarının bozuk olması direksiyonun sertleşmesine neden olabilir.
7. Son olarak lastik basıncının çok düşük seviyelerde olmasının da direksiyon hakimiyetini güçleştireceğini söyleyip bugünkü yazımızı da burada noktalayalım.
Keyifli ve güvenli sürüşler dileriz...