Bir çok kişi yağışlı hava ve yol koşullarında otomobil kullanmaktan tedirgin olur. Çünkü yağışın olumsuz etkisi ile birlikte ülkemizdeki yolların en azından bazı yerlerde bozuk ve bakımsız olması da sürücüyü zor koşullarda kalma korkusu ile baş başa bırakmaktadır. Bu ve buna benzer problemlerle baş edebilmek için bazı sürüş tekniklerini bilmemiz ve bunları uygulamamız lazım.
Virajlar
Hava yağışlı olduğu zaman viraja varmadan önce normal şartlardan daha erken olacak şekilde yavaşlanması gerekir. Ayrıca virajı dönerken otomobilinizin hızının normal koşullardakinin en az yarısına kadar indirilmelidir. Viraj içinde kesinlikle frene basılmayacağını da unutmamamız gerekir. Bunlar sizi muhtemel kaza riskinden kurtarabilir.
Lastikler
Otomobiller için lastik havası ve basıncı ile dış derinlik değeri kullanılan otomobilin yola tutunmasını sağlayan en önemli etkenlerden sayılır. Bundan dolayı bu değerleri mutlaka sık sık kontrol etmeli ve fabrikaların araç için vermiş olduğu değerler değişmiş ise lastikleri değiştirmekten başka çare yoktur güvenlik için. Lastikler düzgün olsa bile havalarını sık sık kontrol ettirerek ciddi bir güvenlik önlemi almış oluruz.
Silecekler
Otomobilinizin özellikle ön camlarında bulunan sileceklerin daima bakımlı ve suyu her zaman dolu olmasına dikkat edilmeli aksi takdirde en basit bir yağışta bile otomobilinizden önünüzü göremez duruma gelirsiniz ve hareket kabiliyetiniz sıfırlanır.
Kalorifer
Yağmurlu havalarda oluşan bir diğer görüş engelleyici faktör de camların içeriden buğulanarak gerçekleşir. Bu yüzden kalorifer havalandırmanızı çalışır durumda tutarak buğulanmayı engelleyebilirsiniz.
Yol tutuşu
Yağışlı havalarda oluşan önemli risklerden biri de aqua planing şeklinde de ifade edilen asfalt ile lastikler arasında kalan suyun oluşturmuş olduğu ara zemin otomobilin yol ile asfalt temasının kesilmesine ve otomobilin suyun üzerinde kontrolsüz bir şekilde yüzmesine sebep olur. Böyle bir problem esnasında otomobili motor komprasyonundan kurtarmak yani debriyaja basmak yapılacak ilk şeydir. Bu durumda kesinlikle frene basılmamalı, otomobil asfalta tutunana kadar beklenilmesi tavsiye edilmektedir.
Fren ve araç takip mesafesi
Yağışlı havalarda yolculuk yaparken normal havalarda yollarda yapmış olduğumuz frenlerdeki otomobilin durma mesafeleri arasında ciddi farklar oluşabilir. Ve otomobillerimiz çok büyük bir ihtimalle olağandan daha uzun bir sürede durabilir. Diğer bir deyişle ani frenlerde otomobil kaygan zeminde kaymaya daha meyillidir. Bundan dolayı araç takip mesafemizi normal koşullardaki mesafemizin en az iki katı kadar fazla bırakmamız önemlidir. Türkiye'deki kazaların çoğu bu takip mesafesine dikkat edilmemesinden oluşmaktadır.