Klima bakımında nelere dikkat edilmeli?
Özellikle soğuk bölgelerde yaşayan vatandaşlarımız kış aylarında neredeyse hiç kullanmadıkları klimaları yaz mevsimi geldiğinde baş tacı ederler. Ne var ki uzun süre kullanılmamış olan klima sistemi tekrar kullanmaya başlamadan önce sorunsuz çalışabilmesi için önce bir bakımdan geçmesi gerekir.
Normal bir klima sistemi bir yıl içinde en az üç kere gözden geçirilir.
Klimalarda en sık rastlanan hasarlardan biri sistem içindeki radyatörün herhangi bir nesnenin vurması ya da çarpması sonucu delinmesi, zarar görmesi sonucu içerisinde bulunan gazın yok olması ile gerçekleşiyor. O yüzden hasarlı bir klima kullanmak mevcut hasarın daha da büyümesine sebep teşkil edebilir.
Yaşanabilecek diğer bir sorun klima çok uzun zaman kullanılmadığında gaz oturması denilen arızanın meydana gelmesi. Yine sistemin parçalarından evaparatörde toz birikmesi sonucu klimada elektrik arızaları meydana gelebilir. Bunun önüne geçmek için polen filtresi zamanında değiştirilmelidir ve her bakımda kontrol edilmelidir. Malum ülkemizin yolları tozlu....
Bir de işin sağlık yönü var. Evaparatöre sızan toz parçaları zaman geçtikçe o bölgede bakteri oluşumuna yol açar. Artan bakteri sayısı bir çok sürücüyü hasta edebilir. Bu işi önlemek için de sırf bu konu üzerine geliştirilmiş olan antibakteriyel spreylerin kullanılması gerekir. Bu sprey çimlenme, bakteri, küf ve mantarı önler artı olarak bir takım mikroorganizmaların çıkaracağı problemleri de yok eder.
Araç klimalarında iki tür gaz kullanılır. RI2 ve R 134 R12 gazı Ozon tabakasına zarar verdiği için 1995 senesinden beri Avrupa’da satılan otomobillerde bulundurmak yasal olarak mümkün değil.
Diğer tercih olan ve aynı zamanda ozon tabakasına zarar vermeyen R 134a klima gazı tercih ediliyor.
Özellikle soğuk bölgelerde yaşayan vatandaşlarımız kış aylarında neredeyse hiç kullanmadıkları klimaları yaz mevsimi geldiğinde baş tacı ederler. Ne var ki uzun süre kullanılmamış olan klima sistemi tekrar kullanmaya başlamadan önce sorunsuz çalışabilmesi için önce bir bakımdan geçmesi gerekir.
Normal bir klima sistemi bir yıl içinde en az üç kere gözden geçirilir.
Klimalarda en sık rastlanan hasarlardan biri sistem içindeki radyatörün herhangi bir nesnenin vurması ya da çarpması sonucu delinmesi, zarar görmesi sonucu içerisinde bulunan gazın yok olması ile gerçekleşiyor. O yüzden hasarlı bir klima kullanmak mevcut hasarın daha da büyümesine sebep teşkil edebilir.
Yaşanabilecek diğer bir sorun klima çok uzun zaman kullanılmadığında gaz oturması denilen arızanın meydana gelmesi. Yine sistemin parçalarından evaparatörde toz birikmesi sonucu klimada elektrik arızaları meydana gelebilir. Bunun önüne geçmek için polen filtresi zamanında değiştirilmelidir ve her bakımda kontrol edilmelidir. Malum ülkemizin yolları tozlu....
Bir de işin sağlık yönü var. Evaparatöre sızan toz parçaları zaman geçtikçe o bölgede bakteri oluşumuna yol açar. Artan bakteri sayısı bir çok sürücüyü hasta edebilir. Bu işi önlemek için de sırf bu konu üzerine geliştirilmiş olan antibakteriyel spreylerin kullanılması gerekir. Bu sprey çimlenme, bakteri, küf ve mantarı önler artı olarak bir takım mikroorganizmaların çıkaracağı problemleri de yok eder.
Araç klimalarında iki tür gaz kullanılır. RI2 ve R 134 R12 gazı Ozon tabakasına zarar verdiği için 1995 senesinden beri Avrupa’da satılan otomobillerde bulundurmak yasal olarak mümkün değil.
Diğer tercih olan ve aynı zamanda ozon tabakasına zarar vermeyen R 134a klima gazı tercih ediliyor.