Subaru Motorları, Arıza ve Tamiri

Subaru, arabalarında düz motor kullanan iki üreticiden biri ve başka tür bir motor yapmayan tek otomobil şirketi. Düz motorlu Boxster ve 911'in üreticisi Porsche bile, crossover serisinde daha geleneksel konfigürasyonlar kullanıyor.


Bu Subaru motorları hakkında bilgi almak isteyenler için aslında ilginç bir bilgi. Neyse ki, biz size yardım etmek için buradayız - satılık olarak görebileceğiniz her Subaru motorunu parçalamak ve baktığınız motorun sağlıklı olup olmadığını nasıl bileceğiz, bu konuya da eğilmeye çalışalım.


EJ Serisi

Derin bir nefes* 2002-2012 Subaru Impreza (WRX ve STi dahil),

1998-2012 Subaru Legacy/Outback (GT ve XT dahil),

2003-2006 Subaru Baja (Turbo dahil),

1998-2011 Subaru Forester ( XT dahil),

2005-2006 Saab 9-2x (Aero dahil),

2012-2014 Subaru Impreza WRX,

2014-2021 Subaru WRX STI













Çoğu insan “Subaru motoru” deyince aklına bu seriler geliyor. EJ serisi, 90'ların sonundan 2010'ların başına kadar her Subaru'ya çeşitli versiyonlar, yöntemleriyle güç verdi. Neredeyse bütün modellerinin kaputunun altında bir EJ serisi motor vardı.

EJ serilsi, günlük sürüş için modern bir Subaru motoruna karşı koyamayabilir ancak meraklılar muhtemelen bu üretim serisinin tamamen ortadan kalkmasına asla izin vermeyecektir. Bu motorlar için performans satış sonrası pazarı şaşırtıcı ve onlarca yıllık kullanımları, parçalara ve bilgilere kolayca erişilebilir olduğu anlamına gelir.

“EJ ile çalışan bir Subaru satın almalı mısınız” sorusu gerçekten kişisel tercihlerden biridir. FA veya FB'ye sahip modern mühendislik ve (muhtemelen) daha düşük kilometreli bir motora sahip olmayı mı tercih edersiniz, yoksa her bükülme ve tehlikenin araştırıldığı ve belgelendiği eski platformu mu tercih edersiniz? Artık üretim araçlarında kullanılmayan bir motorun parçalarının bulunabilirliği konusunda endişeleriniz mi var, yoksa otuz yıllık satış sonrası destek, bayinin parça tezgahında kaçırdığınız şeyleri telafi ediyor mu?

EJ artık Subaru tarafından kullanılmadığından, bugün yollarda gördüklerinizin tümü, kilometreden bağımsız olarak belirli bakım öğelerinin vadesinin geldiği o yaşa ulaşıyor. Öncelikle, bu durum triger kayışlarında karşımıza çıkar. Her 90.000 mil veya altı yılda bir, bir EJ'nin triger kayışının değiştirilmesi gerekir. Bu hizmetin kaydı olmayan bir Subaru'ya yaptırın. İç huzuru buna değer.



EJ motorları aynı zamanda Subaru motorlarının en belirgin sesidir. Hepimizin bildiği ve sevdiği bu boksör gürültüsü, bu motorlarda fabrikadan gelen egzoz manifoldlarından kaynaklanıyor. Bu fabrika kurulumunun paketleme kısıtlamaları, egzoz manifoldunun bir tarafının diğerinden önemli ölçüde daha uzun olmasına (yaratıcı bir şekilde “eşit olmayan uzunluk” olarak adlandırılır) yol açtı ve egzoz darbelerinin arasındaki ahenk, o sevdiğimiz motor sesinin ortaya çıkmasına sebep oldu.
İlk USDM WRX Motoru: EJ205

Bulunan: 2002-2005 Subaru Impreza WRX, 2005 Saab 9-2x Aero

2002'de Subaru'nun dünyaca ünlü performans sedanı nihayet Amerika kıyılarına ulaştı. WRX, ucuz bir iç mekana ve yanlış bakarsanız tüm Infinity War'a gidecek bir şanzımana sahip garip, böcek gözlü küçük dört kapılı (veya vagon) idi. Ancak motoru o zamanlar için bir başyapıttı. Günlük işe gidip gelmek için iki litre, 227 beygir gücü ve hafif bir sesi var.

Bununla birlikte, yirmi yıl sonra, erken WRX'in EJ205'i bazı kusurları ortaya çıkardı. Turbo şarjın valf kapağından veya dönüş hattından yağ sızıntılarına ve genleşme deposundan soğutma sıvısı sızıntılarında sıkıntı olabilir. Turboya hava besleyen plastik ve kauçuk hortum, yaşla birlikte kurur ve çatlar ve kullanıcı deneyimlerine dayanarak, kendi başınıza değiştirmenin eğlenceli bir parça olmayabilir.

Erken EJ205'lerde soğuk çalıştırmalarda yakıt hatlarının sızmasıyla ilgili bir sorun vardı, ancak Subaru bunu düzeltmek için bir Teknik Servis Bülteni yayınladı. Ayrıca krank kasnağının, AC kayış gergisinin ve motor bölmesine giren vakum hortumlarının yuvasının durumunu da kontrol edin.

Modifiye edildiğinde veya yetersiz bakım yapıldığında EJ205'ler rot yatağı arızasına karşı hassastır. Düşük motor devirlerinde duyamayacak kadar sessiz olsa da, RPM'lere göre değişen bir tık sesi dinleyin. Bunu duyarsanız, arabayı satın almayın - ya da fiyatı üzerinde pazarlık etmeye başlayın.

Bu motorların arızalandıklarında genellikle JDM EJ205 motorları ile değiştirildiğini belirtmekte fayda var. Japon modelinde, ABD'ye özel otomobillerde bulunmayan AVCS adı verilen bir değişken kam zamanlaması vardı, bu nedenle yeni bir motora sahip bir WRX bulursanız çok dikkatli olun. Uygun AVCS kontrolü olmadan, ki ABD otomobillerinde fabrika kablolaması yoktur. çünkü Japon motoru doğru çalışmayacaktır.

JDM Kutsal Kase STi Değirmeni: EJ207

Bulunan: ABD'deki Subaru'dan asla teklif edilmedi, ancak genellikle WRX'ler ve ST'lerle değiştirildi.

Amerika'da Subaru tarafından asla satılmayan Japon tipi bir motor nasıl buraya sığabilir? Subaru motorlarının bu konuda hata verebileceği biliniyor ve bu durum olduğunda otomobilinin kaputunun altında boxer-dört silindir şeklinde bir delik bırakıyorlar. Sahiplerin hayallerindeki yüksek devirli JDM motorunda yer değiştirmeleri yaygın bir uygulama haline geldi.

EJ205'in sorunlarının çoğu EJ207'de de ortaya çıkıyor. Yağ kaçakları, soğutma sıvısı kaçakları, hava kaçakları, krank kasnağı arızaları, gergi arızaları, rot yatağı arızaları. Başka bir JDM motoru olan AVCS kontrol sorunları da göz önünde bulundurulmaya değer.

Ayrıca , EJ207'nin bazı versiyonları (özellikle V6 ve V7) Subaru'dan dövme pistonlarla geldiğinden, piston tokatına da dikkat edin. Dövme parçaların farklı toleranslara ihtiyacı vardır ve dövme bir piston soğuk çalıştırmalarda gıcırdatacaktır - siyah altının piston segmanlarını geçip yanma odasına üflemesinden kaynaklanan aşırı yağ tüketiminden bahsetmiyorum bile. Yine de, bu pistonlar güçleri için aranır, yani stok motor iç kısımlarında daha fazla güç tutabilirsiniz.
Kafa Contası Yiyen 2,5 Litre: EJ25D/EJ251/EJ253/EJ259

Bulunanlar : 2002-2012 Subaru Impreza için temel motor, 1998-2012 Subaru Legacy/Outback, 2003-2006 Subaru Baja, 1998-2011 Subaru Forester, 2005-2006 Saab 9-2x

On yıldan fazla bir süredir Subaru'ya hizmet eden doğal emişli banliyö motorları. Burada birkaç varyant var, ancak hepsi birbirinin nispeten küçük revizyonları. (Aşırı değer, EJ25D'nin çift üstten kam tasarımıdır, bu da onu aksi takdirde tek üstten kam grubu arasında benzersiz kılar.) Subarus'un kafa contalarını barındıran motorlar.

Kafa contası arızasını bilebilmek için, motoru koklayın. Egzoz borusu tatlı kokulu beyaz bulutlar dışarı pompalıyorsa, elinizde bir sorun var demektir. Soğutucu haznesini de herhangi bir köpürme veya sıvı karışması açısından kontrol edin ve ayrıca bloğun kafalarla birleştiği yerde sızma belirtileri olup olmadığına bakın. Yalnızca dört silindir olmasına rağmen, EJ motorlarının iki silindir kapağı olduğunu unutmayın - düz yerleşim, arıza olasılığınız iki katına ve (potansiyel olarak) onarım maliyetini iki katına çıkardığınız anlamına gelir.

Kafa contalarının ötesinde, burada diğer EJ uyarıları geçerlidir. Bu doğal emişli modellerde triger kayışı sorunları, yağ sızıntıları ve rot yatağı arızaları hala meydana geliyor - ancak burada rulman sorunları modifiye turbo motorlarda olduğundan kesinlikle daha az yaygın.

Yukarıda listelenen Saab'ı merak ediyor olabilirsiniz. General Motors (o zamanlar Saab'ın sahibi ve Subaru'nun hissedarı) iki muhteşem yıl boyunca, 2005 ve 2006'da altı yıldızlı üreticiyle tuhaf bir anlaşma yaptı. Subaru Impreza yeniden isimlendirildi ve Saab 9-2X olarak satıldı , WRX ise Saab'ın Aero kaplaması olarak göründü. Bunlara genellikle Saabarus denir, sadece istasyon vagonları olarak bulunur ve son derece havalı.
2.5 Litrelik WRX Motor: EJ255

Bulunan: 2006-2014 Subaru Impreza WRX, 2004-2013 Subaru Forester XT, 2005-2012 Subaru Legacy GT, 2005-2009 Subaru Outback XT, 2004-2006 Subaru Baja Turbo, 2006 Saab 9-2x Aero

2006, WRX için büyük bir yıldı. Beş yıl içinde üçüncü yüzünü aldı, 2004 ve 2005'in Blobeye tasarımını Tribeca'dan ilham alan Hawkeye ön uçla değiştirdi ve yer değiştirmesini 2.0 litrelik EJ20'den 2.5 litrelik EJ25'e yükseltti. Yeni motor çok fazla güç elde etmese de, tepki vermenin anahtarda büyük ölçüde iyileştirildiği söyleniyor .

2006 WRX için bir nimet iken, aslında bir bütün olarak EJ25 için biraz zor bir yıldı. Önceki iki yıl boyunca, yalnızca daha az ünlü performans süslemelerinde ortaya çıktı - Forester, Baja, Outback ve Legacy hepsi bunu aldı, ancak WRX'in yaptığı kurulumla aynı değildi. 2004 ve 2005 için, EJ255 esasen ayarsız bir STi EJ257 idi - farklı sıkıştırma ve kafalar, WRX yerine Subaru'nun en yüksek performansıyla paylaşılan. Ancak daha küçük bir turboşarj ve farklı bir ara soğutucu, bu arabaların STi gücü üretmesini engelledi.

EJ255, hem Subaru hem de üçüncü taraf tedarikçilerden temin edilebilen parçalarla, herhangi bir tuner motorunun en iyi satış sonrası desteğine sahiptir. Cobb gibi şirketlerden çok çeşitli hazır melodiler, bunları kısa bir süre için gerçekten etkileyici güç rakamlarına dönüştürmeyi kolaylaştırıyor.



İki litrelik motorlarla paylaşılan ortak EJ sorunlarının ötesinde, 255 partiye bazı yeni sorunlar getiriyor. Plastik ara soğutucu uç tanklarının, takviyeyi ayırdığı ve sızdırdığı bilinmektedir (bir fabrika turbosunda genellikle 18 psi'nin üzerinde) ve ara soğutucudan gaz kelebeği gövdesine giden konektör çok daha iyi dayanmaz. Turbo şarjın yağ besleme hattındaki banjo cıvata bağlantısına yerleştirilmiş yağ filtrelerinin tıkandığı ve turbonuzu herhangi bir yağdan arındırdığı bilinmektedir. Bu, pervanelerin kırılmasına, yağ kaynağına metal talaşlarının girmesine neden olabilir ve kendinizi Massachusetts'te Aralık ayında gece yarısı, alt şasinin üzerinde yağı çekmek için yeterli boşluk elde etmek için arkadaşınızın Legacy GT'sinden sadece birkaç inç kaldırmaya çalışırken bulabilirsiniz.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

Site İstatistikleri