Otomatik Vites Sarsıntı Sorunu

 Otomobiliniz otomatik vitesli ise zaman zaman vites geçişlerinde sarsıntı hissedebilirsiniz. Çünkü otomatik vitesli araçların yapısı ile manuel vitesli araçların yapısı birbirinden farklıdır ve titreme ve sarsıntının sebepleri de farklıdır. Bu yazıda bu sarsıntının kaynaklarının neler olabileceğini inceleyeceğiz. Her ne kadar bu sarsıntı ve titremeler çoğu zaman önemli bir soruna işaret etmese de araç sahibinin ve sürücünün zihnini sürekli meşgul edebilmektedir. Çünkü ister istemez sürüş kalitesini bozacağı için stres oluşturmakta ve rahatsızlık vermektedir. Bu yüzden en kısa sürede vites geçişi sarsıntı sorununun zamanında ve uzman kişilerce çözümünü sağlamalıdır.

Vites değişirken titreme ve sarsıntı sorunları en çok araç kalkarken 1. viteste ve birinci vitesten ikinci vitese geçiş esnasında olmaktadır. Diğer vites geçişlerinde ise neredeyse hiç görülmeyen bir sorundur diyebiliriz.

Şimdi bu sorunların olası sebeplerine göz atalım.

1. Aracın bakımlarının zamanından yapılmamasından kaynaklanan sorunlar.

Motor ve ek aksamı bir çok parçaya ve işleve sahip olduklarından sürekli ilgi ve bakım isterler. Denetime ihtiyaç duyarlar. Eğer aracın şanzıman kısmında uzun süre ihmal edilmiş bakım eksiklikleri varsa bu durum sarsıntıya sebep olabilmektedir. Eskiyen, yıpranan, çürümüş, kırılmış ancak fark edilmemiş küçük bir parça bile bu sarsıntıya sebep olabilmektedir. Sarsıntıyı hissettiğimizde ilk yapmamız gereken şey aracın bakımını tam bir şekilde yaptırmaktır. Eğer sarsıntı bitmişse sorun çözülmüş demektir. Sarsıntı devam ediyorsa diğer sebeplere bakılır.

otomatik vites
otomatik vites titreme sorunu


2. Şanzıman takozunun bozulması

Yukarıda büyük olsun küçük olsun aracın tüm parçalarının işlevini kaybetmeden ve sağlam bir şekilde çalışmasının önemli olduğunu vurgulamıştık. Araç parçalarını sabitleyen parçalar da bunlardandır. Şanzıman takozunun işlevsiz kalması da şanzımanın çalışması sırasında bazı sorunların yaşanmasına neden olabilir. Bu sorunlardan biri de şanzımanın sarsılması dolayısıyla aracın sarsılması ve titremesidir. Bir usta veya uzman tarafından yapılan inceleme ile bu arıza tespit edilir ve düzeltilir veya parçalar değiştirilir. Böylece sorun hallolmuş olur. Bu şanzıman tokuzunun değişmesi durumunda uyumlu ve orijinal bir parçanın kullanılması çok önemlidir. Aksi takdirde sarsıntı devam edecektir.

3. Yağların eskimesi

Motor yağ ile çalışan bir kompleks yapıdır. Yağ sayesinde motor ve motora bağlı parçalarda oluşabilecek sürtünme en aza indirilir ve aşınma en düşük seviyede tutulur. Bu da parçaların ömrünü uzatır. Yağın eski, verimsiz ve yetersiz olması durumunda sürtünme artacak ve kısa süre sonra parçalar işlevini kaybedecektir. Eskiyen parçalar aracın yağ kaçırmasına hatta ciddi arızalara sebep olmaktadır. Yeterince düzgün çalışmayan parçalar ise sürtünme sebebidir.

4.  Balataların eskimesi

Balatalar otomatik vitesli araçlarda vites değişimi sırasında önemli rol üstlenirler. Otomobiller yıllandıkça balatalar muhakkak eskiyecektir. Diskleri aşınmış bir balata hiç şüphesiz yeni bir balata gibi vites geçişleri sırasında istenilen verimi veremeyecektir. Bu durum da yine araçta sarsıntıya sebebiyet verebilir.

5. Egzoz sorunları

Son olarak aracın egzozunun delinmiş, eğrilmiş veya yıpranmış olması da vites geçişlerindeki titremenin sorunlarından biri olabilir. 

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

Site İstatistikleri