500x'in ilk tanıtımı bir toplantı ile İtalya'da yapıldı. 100 den fazla ülkede satışa sunulacak olan fiat iki farklı tipte hazırlanarak hem şehir içi ve şehirler arası kullanıma uygun olarak yapılırken hem de doğa tutkunları için de bir fırsat teşkil edecek. Şanzıman seçeneklerinde ise fiatın hem 9 ileri şanzımanı hem de çift kavramalı 6 ileri şanzıman özellikleri ile göz dolduruyor. Ülkemizde ilk olarak 1.6lt MultiJet II 120 HP dizel, 1.6 E-Torq 110 HP ve 1.4lt MultiAir 140 HP motorlar ile satışa sunulacak. Daha sonraki süreçte ise 140 HP’lik benzinli motorun çift kavrama otomatik vitesli versiyonu ve 1.4lt MultiAir 170 HP 4×4 benzinli motor seçeneği 9 ileri otomatik vitesli olarak yollarda görülebilecek. Bunar aracın zengin bir motor seçeneğine sahip olduğunu bize gösteriyor.
Araçla ilgili yorumlara baktığımızda firmanın önemli yetkililerinden biri “2015 yılının Mart ayı itibarıyla pazara sunmayı hedeflediğimiz Fiat 500X’in segmentinin en iyisi olacağına inanıyorum. Fiat 500 Ailesi’nin 3’üncü temel gövde tipi olan 500X, kardeşlerinin yükselttiği çıtayı daha da ileri taşıyacak. Fiat 500’ün tüm genlerini taşıyan 500X, dikkat çekici tasarımı ve teknolojik özellikleri ile de ciddi bir fark yaratacak” şekilde aracın geleceğini açıkladı.
Aynı yetkili bir kaç yıl içinde türkiyedeki Mini SUV modellerinin yaklaşık yüzde yirmilik bir pay elde ettiklerini bu payın ilerleyen yıllarda hızla yükselmesini beklediklerini ve fiat 500x'in bu konuda kendilerine yardımcı olmasını beklediklerini belirtti.
Aracın ülkemizde hangi fiyat aralığında satışa çıkacağı ise önümüzdeki dönemde açıklanacak. Standart gövde tipinde 4×2, Cross gövde tipinde ise 4×4 veya 4×2 Traction+ çekiş sistemlerine sahip versiyonlarla satışa sunulacak. Her koşulda çevreye duyarlı olarak üretilen araç, kullanıcılarına üst düzey performans sunmak için maksimum verim sağlayan dizel ve benzinli motorlar ile donatılan Fiat 500X, Türkiye pazarında ilk etapta 1.6lt MultiJet II 120 HP dizel, 1.6 E-Torq 110 HP ve 1.4lt MultiAir 140 HP benzinli motorlar ile yerini alacak. Daha sonra,kısa süre içerisinde, 140 HP’lik benzinli motorun çift kavrama otomatik vitesli versiyonu ve 1.4lt MultiAir 170 HP 4×4 benzinli motor seçeneği 9 ileri otomatik vitesli şekilde satışa sunularak, sınıfının en zengin motoru unvanını ele geçirecek. Farklı yaş gruplarında, farklı zevk ve ihtiyaçlara sahip çok geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor. Sert ve belirgin hatlarıyla ilk bakışta dikkat çeken 500X, Fiat 500’ün stilistik özelliklerine yepyeni bir yorum getirdiğini açıkça gösteriyor. Fiat 500X, geleneksel C segmenti hatchback otomobillere eşdeğer boyutları ve dingil mesafesiyle, konforlu ve geniş bir iç mekân sunarken, zarafet ve dinamizm sağlayan hatlarıyla da farkını ortaya koyuyor.
Bünyesinde dayanıklılık, konfor ve güvenlik gibi bir çok özellik barındıran fiat500X in tasarımı Centro Stile de tasarlanmış SATA fabrikasında ise üretimi yapılmış. Araç
Güvenlik, dayanıklılık ve konforu özgün bir tarz ile harmanlayan; Fiat’ın tasarım merkezi Centro Stile’de tasarlanarak Melfi’deki yenilenen SATA Fabrikası’nda üretilen Fiat 500X, Modelde kullanılan “X” sembolü de, farklı segmentlerin bir araya geldiği bir kesişim noktasını ifade ediyor.
Fiat, 500X ile hem genç, dinamik ve şehirli otomobil tutkunlarına hem de zorlu yol koşullarında macera ve eğlence peşinde koşan otomobil severlere benzersiz bir sürüş deneyimi sunmaya hazırlanıyor.
Daha önce anlatmış olduğumuz güçlü ve zengin motor gamı ile birlikte farklı şanzıman seçenekleriyle de bütün gözleri kendisine çekmeyi başaran Fiat 500X, ZF tarafından geliştirilen 9 ileri tam otomatik vites alternatifini ortaya koyan ilk Fiat modeli olarak tarihe de geçmeye hazırlanıyor. Aynı zamanda bu segment için de bir ilk olacak bu şanzımanın yanı sıra 6 kademeli çift kavramalı otomatik vites “DCT” seçeneği de Fiat 500X’in sunduğu alternatifler arasında yer alacak. Sınıfında dünyanın en iyisi olarak kabul edilen 9 kademeli otomatik şanzıman, istenildiğinde manuel olarak da kullanılması mümkün. Bu modern ve oldukça kullanışlı şanzıman aynı zamanda, daha seri hızlanma ve daha hızlı ve sarsıntısız vites değiştirme imkanı sağlayarak sürücülerine çok daha hızlı ve kaliteli bir sürüş imkanı hazırlıyor. Motor kısmındaki geniş dişli oranı; konfor, sürüş keyfi ve verimi mükemmel bir dereceye yükseltirken motorun her zaman için optimum devir aralığında çalışmasını kolaylaştırıyor.
Yeni 500X; motor, fren, direksiyon ve vites/şanzıman ayarlarına müdahale edebilen “Sürüş Modu Seçici” özelliğiyle 3 farklı sürüş modunu sürücülerinin önüne seriyor. Standart versiyonla birlikte sunulan Auto (optimum yakıt tüketimi ve konfor için), Sport (maksimum performans için) ya da All Weather (zorlu yol ve hava koşullarında maksimum güvenlik için) modlarıyla her türlü sürüş şartına uyum sağlayan aracın Cross versiyonunda ise “All Weathe” modunun yerini “Traction” modu alıyor ve bu özellikle birlikte sürücüler eşsiz bir off-road deneyimi yaşıyorlar ya da yaşayacaklar.
Aynı şekilde standart gövde tipinde 4×2, Cross gövde tipinde ise 4×4 veya 4×2 Traction+ çekiş sistemlerine sahip olan Fiat 500X, ayrıca yakıt maliyetinde % 16’ya kadar tasarruf imkanı veren ve karbondioksit emisyonunu düşürün eco:Drive™ ve interaktif kullanıcı kılavuzuyla bakım ve acil durumlar için yardımcı olan my:Car™ hizmetini de bünyesinde barındırıyor.