Eski modellerdeki minilik artık yenilerde yok. Şimdiki modeller biraz daha iri. Ancak asıl önemlisi eskisine göre iri olan bu araba daha hafif olarak imal edilmiş. Aslında tam bir aile arabası diyebiliriz. Verimliliği yüksek. Seçenek olarak hem 3 hem de 4 silindirli motorları var.
Bir olumsuz yön olarak vw firmasının bu araçlarda asıl hedeflediği yakıt verimliğinin üst düzeyde olması ve emisyon değerinin düşük olması olduğundan motorların diğer vw modellerine göre biraz daha düşük performans ile çalıştığı söylenebilir.
İki tane 1,2 litre üç silindirli motor seçeneklerinden biri 59 HP güce sahip, diğer motor tipi ise 69 HP gücünde. Bahsi geçen iki motorun da CO2 emisyon değerleri 128 g/km civarında seyrediyor. Bu motor tiplerini 1.4 litre dört silindir motor takip ediyor. Bu motor da 84 HP gücünde. Her üç motor tipinin de ortalama bir performans ortaya koyduğu bir gerçek. Yine de otomobil bana küçük alanlarda lazım uzun yol yapmayacağım diyenler için bu özellikler bile oldukça ideal konumda.
Dizel motor tiplerine bakacak olursak;
1.6 litre TDI dizel motorunun 74 HP, 89 HP veya 104 HP gücünde olduğunu bu değerler altında bile 109 g/km CO2 emisyonun değerlerinin olduğunu göz önünde bulunduracak olursak Dizel motor seçeneğinin diğer motorlara karşı bir adım önde olduğu söylenebilir. Zira hem yakıttan tasarruf yapılabilmekte hem de daha güçlü bir motora sahip olunmakta.
VW Polo |
Volkswagen firmasının, yeni TSI motorla beraber DSG şanzıman opsiyonunu da yeni modellerde görebiliyoruz. Zorlanmadın yapılan vites geçişlerindeki rahatlığa rağmen DSG şanzımanı ülkemizde çok da tutulmadı. Çünkü fiyatı arttırmakla birlikte motorun zaten zayıf olan gücünü düşürüyor ki ciddi performans sıkıntısı yaşayabiliyorsunuz.. Ayrıca 129 lb ft tork üreten bir motorda yedi vitesli şanzımanın çok da gerekli olduğuna inanmıyoruz.
VW Puanlama
Tarz (8/10)
Yeni modelleri önceki modellere göre görünüşteki orjinallik diyebiliriz. Golfe benzemiş olması sanki kişiliğinden çalınmış gibi. Artık Polo'nun genç arabası gibi görünmediği bir gerçek ama her şeye rağmen bir yeni Fiesta kadar oturaklı bir görünümü maalesef mevcut değil.
Yol Tutuş ve Sürüş Keyfi (6/10)
Yol tutuşu oldukça güvenli olan otomobilimiz sürücülerinin beklentilerini çoğunlukla karşılıyor diyebiliriz. Ancak piyasadaki diğer süperminileri düşününce (Fiesta, Mazda 2) onlar kadar zevkli bir sürüşe sahip olmadığı ortada.
Konfor (9/10)
Özellikle ses açısından harika. İnanılmaz derecede sessiz.
Kalite ve Dayanıklılık (9/10)
Aracın içindeki yüksek kaliteli kumaşlar ve panelin kalitesi gerçekten güzel. Panelin kaplaması ve işçiliğin gerçekten büyük bir hassasiyetle yapıldığını söyleyebilirim. Araca binen biri bu aracın yıllarca dayanabileceğini söyleyebilir.
Performans (8/10)
Sıfırdan 100 km/h'ye hızlanmasını 9.6 saniyede tamamlayan ve maksimum hızı 190 km/h olan bu aracın yakıt tasarrufu da sağladığını düşünürsek kendi sınıfındakilerle karşılaştırıldığında iyi bir iş yapmakta.
Fiyat (6/10)
En ucuz modelinde çok etkileyici özellikler bulunmuyor, sadece 14 inç jantlar ve standart cd çalar gibi sıradan özellikler bulunmakta. Diğer opsiyonları düşündüğünüzde de aracın fiyatı artacaktır.