Site, B2B segmentinde şirketlere ikinci el araçlarını çok kolay ve zaman kaybetmeyecek şekilde pazarlayabilecek bir platform imkanı veriyor. Oto.net sayesinde birçok şirket, kamu kuruluşları, bankalar, operasyonel kiralama şirketleri satacakları araçları ülke genelinde ve farklı bölgelerde gerek ikinci el galerilere ve gerekse otomotiv bayilerine internet üzerinden satma imkanı vermektedir. Geçtiğimiz Ekim ayının sonunda hizmete sunulan C2C/B2C segmentiile birlikte son kullanıcıya da bu imkan sağlanıyor ve Oto.net’in ticari potansiyeline pozitif yarar sağlıyor.
İş modeli ve hizmet anlayışı
B2B tarafında oluşturduğu sadakat programı (OtoPuan) ve kampanyalar ile sektörel değişime ayak uydurmaya çalışan Oto.net, bu çalışmalarla geçen on iki ay süre zarfında “hayatta online ihaleden araç almam” diyen kişilerin alış veriş gerçekleştirdiği saptanmış.. Siteyi takip edip sık sık kullananların yüzde 40’ı İstanbul dışından ve satışların yüzde 35’i bu şehirlerden gerçekleştirilmiş.Oto.net, hizmet ve iş modeli ile rakiplerinden farklılaşmaya çalışıyor ve şimdilik başarılı gözüküyor. Şu anda 49 saniyede 1 araç satışı yapan girişimin hedefi bu rakamı daha yukarılara çekmek ve uzun vadede otomobilin insan hayatına dokunduğu her noktada olmak. Bunun için de OtoMag ile içerik tarafında otomobil severlere ulaşacak çalışmalar devam ediyor.
Alıntıladığımız infografikte Oto.net’e dair bazı istatistiklere göz atabilmeniz mümkün. İnternetten otomobil alım satımındaki bu büyük hacim ile ilgili Sellanycar.com röportajımızı da izlemeniz tavsiye edilmektedir.
Tags
oto.net