Rus basının önemli isimlerinden olan Kommersant gazetesi ülkesinin otomotiv yedek parça sanayisinin kaynağı olan ülkelerden biri olan Türkiye'nin iki ülke arasında yaşanan kriz nedeniyle yedek parça satımını durdurması durumunda bu durumun Rusya açısından çok riskli olduğunu ve "Ülkesindeki otomobil üretimini durdurabilir" nitelikte olduğunu söyledi.
Demek ki neymiş iki ülke arasındaki ambargolar hangi ülke tarafından başlatılırsa başlatılsın bunun zararı tek ülke ile sınırlı kalmayacak, her iki ülkenin de hem ekonomisine, özel sektörüne hem de direkt olarak vatandaşlarına menfi etkileri olması kaçınılmazmış. Hele ki bu ülke hem nüfusu hem stratejik ve ticari konumu hem de yeni yeni gelişmeye başlayan endüstrisi ile dünyada önemli bir yer tutmuş Türkiye gibi bir ülke ise.
Gazete bu konuyla ilgili olarak “oldukça ciddi bir mesele. Rusya’daki otomobil üretimi her an durabilir” şeklinde açıklama yaparak konunun Rusya ekonomisi için önemine işaret etti. En başta Lada gibi hafif binek araçlarla Kamaz tipindeki yük kamyonlarında Türkiye’den ithal edilen yedek parçaların kullanıldığını bildiren Rus yetkilier, “Son bir haftada acaba başka bir yerden bu parçalar bulunabilir mi? şeklinde araştırma yaptıklarını anlatıyorlar. Ancak durum Ruslar açısından hiç de olumlu seyredecek gibi görünmüyor. Bu konuda söz söylemeye selahiyetli olan Rusya’daki sanayi üreticileri kısa bir zaman içerisinde Türk yedek parçalarına alternatif temin edecek gibi görünmüyor. Şu andaki duruma göre Türkiye henüz herhangi bir yaptırım düşünmüyor gibi dursa da görünen o ki kriz tırmanacak ve Türkiyeden bazı ekonomik yaptırımlar gelecektir. Bu durumda Türkiye Rus ekonomisi ve sanayisine ağır bir darbe vurma gücüne sahip.
Önümüzdeki süreçte anlaşılan o ki iki ülke arasındaki krizi takip edecek olan önemli meslek gruplarından biri de hiç şüphesiz otomotiv sektöründe çalışanlar olacak.